تاثیر طفره روی سایبری بر عملکرد کارکنان (مورد مطالعه شرکت داده ورزی سداد)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در طی سالیان گذشته ورود فناوری های الکترونیکی به ویژه اینترنت در سازمان ها مزیت های بسیاری را برای سازمان و کارکنان آن فراهم کرده است؛ بااین وجود فناوری های نوین ازجمله اینترنت پیامدهای منفی، از قبیل کاهش سطح بهره وری و زیان های مالی نیز در پی داشته-اند. در این پژوهش سعی شده است تا یکی از پیامدهای منفی ورود فناوری های نوین در سازمان موردمطالعه و بررسی قرار گیرد. "طفره-روی سایبری" که بر استفاده غیر کاری از اینترنت به وسیله کارکنان در سازمان دلالت دارد موضوع موردبحث در پژوهش حاضر است. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر طفره روی سایبری بر عملکرد کارکنان شرکت داده ورزی سداد(پارس) می باشد. مدل پژوهش کنونی، بر اساس داده های گردآوری شده از 108 پرسشنامه که به صورت تصادفی میان کارکنان شرکت داده ورزی سداد(پارس) توزیع و جمع آوری شده، بر اساس روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM)، از طریق نرم افزار PLS مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج به دست آمده از تحلیل داده ها نشان می دهد، طفره روی سایبری بر روی عملکرد کارکنان (0.705- =  و T= 2.705) و همچنین طفره روی سایبری بر عملکرد شهروندی (0.529- =  و T= 9.248) و وظیفه ای) 0.454- =  و T= 6.091)تاثیر معکوس دارد و همچنین طفره روی سایبری بر عملکرد مخرب (0.749=  و T= 17.117) تاثیر مستقیم و معناداری دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
181 تا 200
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2202465 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!