معنای مبلمان

پیام:
مترجم:
محمدرحیم اقارب پرست
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

ادوارد لوسی-اسمیت متولد 1933 در کینگستون جاماییکا است. وی تحصیلات خود را در انگلستان تکمیل کرد. لوسی-اسمیت سال ها به عنوان نویسنده، عکاس، شاعر، منتقد ادبی و مورخ فعالیت داشته است و به عنوان یکی از پر تالیف ترین افراد در زمینه هنر در بریتانیا شناخته می شود. این مقاله ترجمه و تلخیصی از مقدمه کتاب «مبلمان، یک تاریخچه موجز</em>» اثر این نویسنده است. وی در یک بررسی عمیق از تاریخ مبلمان، نگاهی فراگیر به طراحی و ساخت مبلمان و اثرات متقابل مبلمان و جامعه، داشته است. لوسی- اسمیت مبلمان را از چهار جنبه مختلف مورد بررسی قرار می دهد؛ عملکرد مبلمان، مبلمان به عنوان شاخصی از وضعیت اجتماعی، جنبه های فناورانه مبلمان و در نهایت روشی که مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد تا سبک شخصی استفاده کننده اش را معرفی کند. وی در بررسی دوره های مختلف از پیش از تاریخ تا دوران معاصر که در نه بخش آن را تقسیم کرده همواره این چهار رویکرد را در نظر دارد. این کتاب اولین بار در 1979 به چاپ رسید و در چاپ سال 1993 مورد بازبینی قرارگرفت. از این منظر بخش های پایانی کتاب شامل اتفاقات و رویکردهای جدید در مبلمان و تاثیرات آن ها نیست.

زبان:
فارسی
صفحات:
62 تا 66
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2236465 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!