بررسی الگوی علی روابط بین اخلاق حرفه ای، سرمایه روانشناختی و سرمایه فکری با عملکرد شغلی با میانجی گری تسهیم دانش در بین اعضای هیئت علمی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر سرمایه روانشناختی، سرمایه فکری و اخلاق حرفه ای بر عملکرد شغلی با میانجیگری تسهیم دانش در بین اساتید دانشگاه لرستان انجام شد. پژوهش از نوع کاربردی و روش آن توصیفی و طرح پژوهش همبستگی از نوع مدلیابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری را کلیه اساتید دانشگاه لرستان با تعداد279 نفر تشکیل داد. حجم نمونه 201 نفر بودکه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی نسبی متناسب با حجم جامعه انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های عملکرد شغلی گراوند وزندی، اخلاق حرفه ای هیود، سرمایه فکری بونتیس، سرمایه روانشناختی لوتانز و تسهیم دانش دیکسون استفاده شد. ضرایب آلفای98/0، 96/0، 88/0، 78/0، 83/0 به ترتیب برای پرسشنامه های سرمایه فکری، اخلاق حرفه ای، تسهیم دانش و عملکرد شغلی، نشانگر پایایی مطلوب ابزار اندازه گیری می باشد. روایی پرسشنامه های به کار رفته با استفاده از تحلیل عاملی مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق به روش مدل معادلات ساختاری انجام شد. نتایج این پژوهش نشان داد که سرمایه روانشناختی، سرمایه فکری و اخلاق حرفه ای با میانجی گیری تسهیم دانش بر عملکرد شغلی تاثیر معنی داری دارد. بنابراین لازم است مدیران دانشگاه لرستان با برنامه ریزی در جهت ارتقای سرمایه روانشناختی، سرمایه فکری و اخلاق حرفه ای اعضای هییت علمی، شرایط بهبود تسهیم دانش و به تبع آن بهبود عملکرد شغلی اساتید دانشگاه را فراهم آورند.

زبان:
فارسی
صفحات:
890 تا 900
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2239189 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!