تفسیر نقش زن در آثار عکاسی شادی قدیریان از منظر هرمنوتیک گادامر
شادی قدیریان عکاس زن ایرانیست که در مجموعه هایش به دغدغه های زنان میپردازد و معتقد است باید فهم آثارش به مخاطب واگذار شود، از اینرو در این مقاله تالش شده تا به تفسیر نقش زن در آثار عکاسی قدیریان با منظر هرمنوتیک گادامر پرداخته شود؛ این پژوهش از نوع کاربردی، به شیوهی توصیفی-تفسیری و شامل جامعه آماری 1 نمونه عکس از آثار قدیریان است. فرض پژوهش قابلیت خوانش هرمونتیکی مولفه های حضور زن در عکسهای قدیریان را مطرح می- 2 کند و نتیجه نشان میدهد بر اساس هرمنوتیک فلسفی 5 ،خوانش گادامر های متفاوت از یک اثر به پایان نمیرسد و مخاطب با پیش داوری های خود با آن مواجه میشود. عکس، افق خود را دارد و مخاطب با آن افق وارد گفتگو میشود، گفتگو میان مخاطب و اثر سبب میشود که او هر بار با افق جدیدی به سراغ عکس برود و فهم جدیدی از آن حاصل شود. از آنجا که فهم اثر ارتباط مستقیمی با زمان حال مخاطب دارد، هر مخاطب به فهمی متفاوت از عکس دست مییابد و از آن معناهای متعدد حاصل میشود و هر خواننده در خلق معناهای جدید نقش دارد. از اینرو بر اساس سویه های فهم، زن در آثار قدیریان قابلیت نقد هرمونتیکی را دارد.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.