آزمون نوآوری مالی در نظام بانکداری: ارائه یک مدل هیبریدی برای پیش بینی و ارزیابی ریسک اعتباری بنگاه های متوسط و کوچک (SMEs) در بانکهای تجاری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

ما در عصری زندگی می کنیم که ویژگی آن آهنگ بسیار سریع نوآوری مالی است. مطالعه سیر تاریخی رشد و توسعه اقتصادی کشورهای توسعه یافته و صنعتی نشان می دهد که یکی از عوامل اصلی پدید آمدن رشد و توسعه سریع و عظیم، وجود اصلاحات مالی در این کشورها بوده است. انگیزه های مختلفی برای افراد و بنگاه های فعال در سیستم مالی جهت انجام نوآوری مالی وجود دارد که یکی از مهم ترین انگیزه ها، معرفی ابزارها و روش هایی جهت کاهش، حذف و یا مدیریت ریسک های موجود می باشد.یکی از مهم ترین ابزارهایی که در شرایط کنونی می تواند کمک شایانی به بانک ها و موسسات مالی در مدیریت بهینه مصارف و پیشگیری از مطالبات نماید، طراحی و به کارگیری مدل های سنجش ریسک اعتباری در اعطای تسهیلات می باشد. هدف این تحقیق، ارایه یک الگوی مناسب جهت نوآوری مالی مبتنی بر سنجش ریسک اعتباری بنگاه های متوسط و کوچک (SMEs) در بانک های تجاری می باشد. در این راستا شاخص های موثر بر ریسک اعتباری SMEها شناسایی و با روش های لاجیت، شبکه عصبی و سیستم خبره فازی و درنهایت به صورت هیبریدی مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان می دهد استفاده از مدل ترکیبی نتایج دقیق تری در ارزیابی ریسک اعتباری SMEها دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
607 تا 625
لینک کوتاه:
magiran.com/p2287132 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!