نقش لجستیک مطلوب در تامین ملزومات پزشکی به منظور پاسداشت حق سلامت از طریق جامعه پزشکی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

زمینه و هدف:

 حق بر سلامت به عنوان یک حق ذاتی به این مفهوم است که هر فرد حق داشته تا به بالاترین استاندارد سلامت جسمانی و روانی دستیابی داشته و این حق همه خدمات پزشکی، بهداشت عمومی، غذا و مسکن مناسب، محیط کار سالم و محیط زیست تمیز را شامل می شود. لجستیک مطلوب در تامین ملزومات پزشکی، تاثیر به سزایی در کاهش هزینه ها و ارایه مطلوب خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی در تضمین حق سلامت شهروندان ایفا می نماید.

مواد و روش ها

تحقیق حاضر با بهره گیری از شیوه تحلیلی-توصیفی و با رویکرد استنباطی این مقوله را مورد بررسی و کنکاش عمیق قرار داده است، و با مراجعه به کتاب ها و مقاله ها این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

یافته ها

یافته های حاصل از پژوهش بیانگر آن است که از آنجا که تامین مطلوب ملزومات پزشکی تاثیر مستقیمی بر تحقق اهداف نظام سلامت و تضمین حق سلامت شهروندان دارد، بررسی لجستیک مطلوب بر اهداف نظام سلامت می تواند سیاست گذاران نظام سلامت را در راستای بهبود عملکرد جامعه پزشکی در ارایه خدمات درمانی کمک نماید.

ملاحظات اخلاقی:

 در این پژوهش از ابتدا تا انتها اصول صداقت و امانت داری رعایت شده است.

نتیجه گیری

اصلی ترین کارکرد نظام سلامت و جامعه پزشکی هر کشوری، تامین و ارایه ملزومات این حوزه است. نظام سلامت هر کشوری جهت تامین و تضمین امکان یک زندگی سالم، مکلف به پیش بینی اقداماتی در حوزه وسیعی در حیطه پزشکی هستند که برخی از این اقدامات مستلزم عملکرد فوری و بعضی دیگر در طول زمان بایستی صورت پذیرد. تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی به یکی از اجزاء لاینفک بیمارستان ها تبدیل شده اند. با این حال از سوی جامعه پزشکی روش سیستماتیک و مدونی در زمینه لجستیک مطلوب اعمال نمی گردد. لذا بررسی مسایل مربوط به این حیطه در خصوص تاثیر لجستیک مطلوب در تامین ملزومات پزشکی هدف این تحقیق می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
365 تا 381
لینک کوتاه:
magiran.com/p2289698 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!