طراحی مدل تغییرات حاصل از توسعه آموزش نیروی انسانی در انتقال فناوری درسازمان های یادگیرنده با استفاده از الگوی فرا ابتکاری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

نیروی انسانی آموزش دیده به عنوان عامل اصلی در انتقال فناوری و توسعه آموزش به عنوان نظام پشتیبان برای رسیدن به موفقیت در پیاده سازی فناوری نقش بسزایی دارند. سازمانها به منظور برتری باید توانمندی های آموزشی مناسبی را برای مزیت رقابتی به دست آورند که توسعه آموزش در انتقال فناوری کمک می کند تا عملکرد برتری در بازار داشته باشند. مقاله حاضر با هدف رسیدن به مدل بهینه تغییرات حاصل از توسعه آموزش در انتقال فناوری نیروی انسانی در سازمان های یادگیرنده انجام شده است. روش پژوهش حاضر توصیفی و از لحاظ ماهیت از نوع کاربردی است. در این پژوهش ترکیب نظام برای بهینه سازی مدل با نرم افزاری تحت محیط برنامه نویسی MATLAB آماده شد. درپی اجرای نرم افزار، با کد سازی و فرمول بندی مدل با استفاده از الگوریتم PSO، سازمان یادگیرنده در آموزش نیروی انسانی در اثر انتقال فناوری، مورد تجزیه و تحلیل واقع شد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که سناریوهای های مختلف با استفاده از الگوریتم ازدحام ذرات درجستجوی فضای راه حل برای آموزش نیروی انسانی در اثر انتقال فناوری بهینه گردید. در انتقال فناوری با بهینه سازی آموزش نیروی انسانی (نیروی تولیدی متخصص، نیروی تکنسین، کارگر ماهر و ساده)  می توان هزینه سازمان های یادگیرنده را در یک دوره زمانی کاهش داد. توجه به آموزش نیروی انسانی از عوامل موفقیت عملکرد انتقال فناوری است.

زبان:
فارسی
صفحات:
657 تا 665
لینک کوتاه:
magiran.com/p2320473 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!