نقش اندیشه کارکنان نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در باورهای دینی و مقابله با جنگ نرم در گام دوم انقلاب

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

انقلاب کبیر اسلامی ایران با پایبندی به ارزش های معنوی در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و به پیش می رود و قدم به دهه ی پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان های باطلی در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را در گذر از چالش ها و به دست آوردن پیشرفت های خیره کننده، همواره سربلند دیده اند. اکنون ادامه این حرکت ارزشمند در گام دوم نیازمند اندیشه باورهای دینی و ارتقاء معرفت و بصیرت در نسل امروز و مقابله با تهدیدهای نرم و کانون های ضد معنویت و ضد اخلاق است. در همین راستا مقاله حاضر سعی کرده است تا با شفاف سازی ترفندهای دشمنان به ویژه تهدید نرم و تهاجم روزافزون دشمنان به دل های پاک کارکنان، به تبیین نقش کارکنان نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در مقابله با آن در گام دوم انقلاب بپردازد. روش تحقیق توصیفی-تحلیلی و مبتنی بر مطالعات و اسناد مختلف است. تحلیل ها به صورت کیفی ارایه شده است. نتیجه نشان می دهد که کارکنان نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری به عنوان مصداق بارز مجاهدان فی سبیل الله، با توسل بر ولایت مداری، روحیه جهادی، مهارت محوری، حرفه ای گرایی به دلیل دارا بودن جایگاه و ویژگی های ممتاز، نقش موثر و رسالت عظیمی در این خصوص بر عهده دارند. مسلم است که تقویت باورهای دینی باعث می شود، هویت دینی و ملی ارتقاء پیدا کرده و زمینه ساز بصیرت در کارکنان شود. و هرچه این بصیرت افزایش یابد شاهد کاهش تهدیدها خواهند بود. امروزه شناخت اهداف، روش ها، سیاست ها، ابزار و وسایل، توطیه ها و دسیسه های دشمن می بایستی جزو اولویت های جامعه ما به ویژه کارکنان ناجا محسوب شود و از طرف دیگر تمامی تلاش ها برای مهار آن ها برنامه ریزی و سازمان دهی شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
57 تا 72
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2338233 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!