مروری بر مفاهیم بلاک چین (در امنیت زیرساخت سازمان های اطلاعاتی)

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

زنجیره بلوکی در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و یکی از موضوعات در صدر توجه است. پژوهشگران درمورد میزان مقیاس پذیری، امنیت و پایداری آن همچنان در حال تحقیق و بررسی هستند، در حال حاضر، شیوه زندگی بسیاری از افراد را در برخی از مناطق به دلیل بروز این فن آوری نوظهور تغییر داده است. با توجه به اینکه ویژگی های فن آوری زنجیره بلوکی سرویس های قابل اعتماد و مناسب تر را تضمین می کنند، مهم است که مسایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی و چالش های این فناوری نوآورانه را در نظر بگیریم. طیف برنامه های کاربردی بلاک چین شامل خدمات مالی، مراقبت های بهداشتی، خودرو، مدیریت ریسک، اینترنت اشیا، خدمات عمومی و اجتماعی می شود. مطالعات متعددی به استفاده از ساختار داده زنجیره بلوکی در برنامه های مختلف پرداخته است. با این حال، یک بررسی جامع در زمینه فنی و کاربردی بلاک چین انجام نشده است.

روش شناسی

روش انجام پژوهش به صورت تحلیل محتوا و نحوه انجام آن به صورت کتاب خانه ای و میدانی می باشد و نتایج حاصل از آن بررسی نقش فناوری بلاک چین در امنیت زیرساخت سازمان های اطلاعاتی می باشد. همچنین راهبرد این پژوهش به صورت تحلیل محتوا می باشد که منابع مورد استفاده شامل مقالات، تحقیقات علمی، پژوهشی و جستجوهای اینترنتی در زمینه ی فناوری بلاک چین در گونه های مختلف می باشد.

یافته ها و نتیجه گیری

در این مقاله سعی می کنیم یک بررسی جامع در مورد فن آوری زنجیره بلوکی انجام دهیم. همچنین ساختار آن، الگوریتم های مختلف اجماع، چالش ها و فرصت های آینده، امنیت و حریم خصوصی داده ها در بلاک چین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نتیجه گیری می شود از دیدگاه امنیت ارتباطات نتیجه گیری می شود که به کارگیری فناوری بلاک چین در سازمان های اطلاعاتی امری حیاتی است.

زبان:
فارسی
صفحات:
123 تا 155
لینک کوتاه:
magiran.com/p2384123 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!