بررسی رفتار الکتروشیمی بنزوزانتن در الکترود کربن شیشه ای اصلاح شده با ذرات روی سولفید پیچیده در نانو صفحات گرافن اکسید کاهش یافته/نانولوله کربنی برای اندازه گیری هیدرازین

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

حسگرهای الکتروشیمیایی به علت مزایایی که در مقایسه با روش های پرهزینه و پیچیده ی دستگاهی دارند مورد توجه وسیعی قرار گرفته اند و کاربرد آن ها در حوزه های مختلف رشد روزافزونی داشته است. در این تحقیق رفتار الکتروشیمیایی الکترود کربن شیشه ای اصلاح شده با اصلاحگر و کامپوزیت سه تایی شامل صفحات گرافن اکسید کاهش یافته، نانولوله های کربنی و ذرات روی سولفید برای اندازه گیری هیدرازین بررسی شد. پارامترهایی از اصلاحگر تثبیت شده روی سطح الکترود مانند ضریب انتقال و تعداد الکترون و پروتون مبادله شده در اثر اکسایش، با استفاده از ولتامتری چرخه ای مورد بررسی قرار گرفت. از روی نمودار تافل مقدار ضریب انتقال برای هیدرازین 0.38 تعیین شد. بر مبنای داده های حاصل از کرونوآمپرومتری نیز ضریب نفوذ هیدرازین، برابر cm2/s  5-10×1.99 محاسبه شد. همچنین با استفاده از روش ولتامتری ضربانی تفاضلی و رسم نمودن منحنی درجه بندی، ناحیه غلظتی 0.80-0.10و 60.0-0.80 و حد تشخیص 0.006 میکرو مولار حاصل شد. به منظور بررسی کارایی روش پیشنهادی، اندازه گیری در نمونه حقیقی آب شرب انجام گرفت.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
15 تا 24
لینک کوتاه:
magiran.com/p2389518 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!