تهیه و اجرای طرح درس: تمرکز بر درک معلمان زبان انگلیسی ایرانی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

یک برنامه درسی خوب به احتمال زیاد منجر به عملکرد آموزشی موثر خواهد شد. علیرغم نقش مثبت برنامه ریزی دروس در موفقیت هر گونه تجربه تدریس و یادگیری، در زبان انگلیسی زبان ایرانی به طور کامل به آن پرداخته نشده است و بسیاری از معلمان آن را عملکردی غیرعملی یا چالش برانگیز می دانند. از این رو، مطالعه پیمایشی حاضر با هدف بررسی دیدگاه معلمان زبان انگلیسی از برنامه ریزی و اجرای درس انجام شد. همچنین نقش یک سری متغیرهای جمعیت شناختی یعنی جنسیت، سابقه تدریس و مدرک تحصیلی نیز در نظر گرفته شد. شرکت کنندگان در مطالعه شامل 120 معلم زبان انگلیسی شاغل در دانشگاه ها، مدارس و موسسات زبان سیرجان، ایران بودند. ابزار مورد استفاده برای گردآوری داده ها، پرسشنامه ای بسته بود که توسط رامیلا و رامناراین (2014) تهیه شد. نتایج حاصل از آمار توصیفی و استنباطی شامل آزمون t نمونه های مستقل، آنالیز واریانس یک طرفه و آزمون t تک نمونه ای نشان دهنده تمایل متوسط ​​معلمان زبان انگلیسی نسبت به طرح درسی به طور عام و جنبه های مختلف آن به طور خاص بود. همچنین مشخص شد که ادراک شرکت کنندگان از برنامه ریزی درسی با توجه به ویژگی های جمعیت شناختی آنها تفاوتی نداشت. مدیران و مسیولین آموزشی می توانند با استفاده از نتایج به دست آمده از مطالعه حاضر، اقدامات درستی را در این زمینه انجام دهند که منجر به پیشرفت بهتر همه زبان آموزان و حتی به طور کلی همه زبان آموزان شود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
37 تا 52
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2455949 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!