مروری بر اثربخشی گیاهان داخل آپارتمانی و سطح اضطراب

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

 شایع ترین اختلال روانی در قرن 21، اختلالات اضطرابی است و تاثیر گیاهان داخلی بر سطح اضطراب به تازگی مورد بحث قرار گرفنه است. لذا مطالعه ی مروری حاضر با هدف مرور اثربخشی گیاهان داخل آپارتمانی بر سطح اضطراب انجام شد.

روش ها

در این مطالعه ی مروری، جهت دستیابی به مطالعات چاپ شده تا آوریل 2021 از پایگاه های اطلاعاتی انگلیسی PubMed، Scopus و Web of Science و پایگاه های فارسی Iran Medex، SID وMagiran با کلیدواژه های فارسی و انگلیسی «اضطراب»، «استرس»، «گیاهان داخلی»، «گیاهان داخل آپارتمانی»، «گلدان»، «طبیعت» و «فضای داخلی» و “Angst”،“Nervousness” ، “Hypervigilance”، “Anxiety”، “Foliage”، “Indoor plants”،“Interior planting” ،“Indoor flower” ، “Nature base environment”، “Potted plants”، “House plants” با همه ی ترکیبات احتمالی جستجو انجام شد.

یافته ها

از مجموع 46 مطالعه یافت شده، 10 مطالعه مطابق با معیارهای ورود مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصل از آن ها استخراج گردید. نتایج 9 مطالعه به طور معنی داری نشان داده که گیاهان داخل آپارتمانی باعث کاهش سطح اضطراب در افراد می شود. یک مطالعه این یافته را نقض کرده و نشان داده گیاهان داخلی تاثیری بر سطح اضطراب ندارند.

نتیجه گیری

نتیجه ی اکثر مطالعات حاکی از اثر کاهشی گیاهان داخلی بر سطح اضطراب در افراد بوده است و می توان از گیاهان به عنوان روشی غیر دارویی برای کاهش سطح اضطراب در محیط های داخلی استفاده نمود. اما در حال حاضر به دلیل تعداد کم و محدودیت های بسیار در مطالعات مرتبط انجام شده توصیه می شود تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام گردد.

زبان:
فارسی
صفحات:
331 تا 344
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2456525 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!