ارائه مدل بهینه تامین مالی کارآفرینی از طریق اکتساب (ETA) از دیدگاه کارآفرینان و سرمایه گذاران با استفاده از تحلیل پوششی داده ها (DEA)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در گذشته تلاش برای مفهوم سازی کلیه خریدها بر اساس مدل LBO و از دریچه تیوری نمایندگی بوده است که این نگاه به گذشته، توانایی مهندسین مالی را برای ایجاد مدل و ابزار خرید با انگیزه کارآفرینی، به شدت محدود کرده است. مدل های کارآفرینی از طریق اکتساب (ETA)، دریچه ای جهت احیای مجدد کسب وکارها از طریق خرید مشاغل کوچک با ظرفیت کارآفرینی به جای شروع یک کسب و کار نوپا است. در این پژوهش با توجه به شاخص های اثرگذار کارایی مدل های کارآفرینی از طریق اکتساب را با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها بر اساس مدل های BCC و CCR از دیدگاه کارآفرینان و سرمایه گذاران در بازار ایران مورد بررسی قرار داده ایم و در نهایت براساس مدل اندرسون و پیترسون (A&P) رتبه بندی جامعی از مدل ها ارایه شده است. نتایج نشان دهنده این است که بر اساس مدل BCC و CCR، مدل تامین مالی جمعی (C) از دیدگاه کارآفرینان و مدل انکوباتورها (I) از دیدگاه سرمایه گذاران ناکارا بوده است. بر اساس مدل اندرسون و پیترسون مدل بهینه از دیدگاه سرمایه گذاران مدل اسپانسر (S) و از دیدگاه کارآفرینان، مدل خوداتکایی (SL) با بیشترین میزان کارایی و انطباق با توجه به شاخص های در نظر گرفته شده بود.

زبان:
فارسی
صفحات:
117 تا 140
لینک کوتاه:
magiran.com/p2469691 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!