مدل پیشنهادی هوشمند فازی-FIRMACA با استفاده از الگوریتم خوشه بندی مورچه ای برای شبکه های اجتماعی

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

میزان خطا، پارامتری چالش برانگیز است که برای سیستم های پیشنهادگری که در آنها حرکت زیاد آیتم در میان خوشه های داده وجود دارد، باید بررسی شود. در برنامه های شبکه های اجتماعی، معمولا تهیه پیشنهادهای مناسب کاربر در مواردی که تکنیک های خوشه بندی مورچهای بهترین راه حلها را برای مشکلات خوشه بندی ارایه میدهد، ضروری است. بااین حال، الگوریتم های خوشه بندی مورچهای موجود، در جستجوی محلی ناکارآمد هستند. همچنین آنها برای تقسیم بندی خوشه ای موثر به اصلاح قوانین فازی هوشمند نیاز دارند. بنابراین در این مقاله که در آن ترکیبی از مباحث مرتبط با دستیابی به نکات جدید و قوانین فازی برای خوشه بندی مورچهای وجود دارد، یک مدل جدید با نام مدل پیشنهادی هوشمند فازی با استفاده از الگوریتم خوشه بندی مورچهای (FIRMACA) ارایه شده است. تجزیه و تحلیل های تجربی، بهبود معیار دقت، یادآوری، سود تجمعی نرمال %5 NDCG ≤ و کاهش قابل توجه %2 ≤ در میزان خطای طبقه بندی نادرست (MER) در مقایسه با الگوریتم های مبتنی بر ACO را نشان میدهد. خوشه های انتخاب شده به صورت کلی و محلی برای استخراج بهترین خوشه های تعریفشده جدید، بهینه شده اند.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 16
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2479930 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!