شناسایی گونه های استافیلوکوک کواگولاز منفی از ورم پستان گاو در هند

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

پیشینه:

 ورم پستان استافیلوکوکی یکی از عوامل اصلی ایجاد کننده نگرانی در صنعت لبنیات در هند و چندین کشور در سراسر جهان است. اگرچه استافیلوکوکوس اوریوس علت اصلی آن است اما گونه های استافیلوکوک کواگولاز منفی (CoNS) نیز در سال های اخیر به طور فزاینده ای گزارش شده اند.

هدف

بررسی بروز گونه های استافیلوکوک کواگولاز منفی در ورم پستان گاوی.

روش کار

جداسازی استافیلوکوک ها از 237 نمونه شیر گاو و گاومیش مبتلا به ورم پستان بالینی و تحت بالینی از مناطق مختلف آندرا پرادش و کارناتاکا انجام شد. جدایه های CoNS با استفاده از آزمایش کواگولاز لوله ای با استفاده از پلاسمای تازه خرگوش و PCR ژن کواگولاز شناسایی شدند. ما از طرح آزمایش های بیوشیمیایی که قبلا در جاهای دیگر برای شناسایی ایزوله های CoNS در سطح گونه و تحت گونه منتشر شده بود، استفاده کردیم. هفت جدایه نماینده با تعیین توالی 16S rDNA برای بررسی صحت شناسایی مبتنی بر آزمایش بیوشیمیایی، شناسایی شدند.

نتایج

CoNS ها اکثر جدایه های استافیلوکوک از ورم پستان، (125/80، 64%) در این منطقه را تشکیل می دهد. با استفاده از طرح آزمایش بیوشیمیایی، جدایه های CoNS از ورم پستان گاوی به عنوان S. cohnii تحت گونه cohnii، S. simulans، S. capitis تحت گونه capitis، S. cohnii تحت گونه xylosus و S. lugdunensis شناسایی شدند. گونه های CoNS S. schleiferi، S. haemolyticus، S. sciuri، S. xylosus، S. chromogenes و Macrococcus epidermidis با استفاده از توالی یابی 16S rDNA شناسایی شدند.

نتیجه گیری: 

توالی یابی 16S rDNA روش مناسبی برای شناسایی گونه های CoNS است. این مطالعه گونه های استافیلوکوک کواگولاز منفی را به عنوان عوامل احتمالی ورم پستان برجسته کرد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
358 تا 362
لینک کوتاه:
magiran.com/p2534164 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!