شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر فرهنگ خدمت در سازمان های دولتی (مطالعه موردی:استانداری البرز)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

سازمان ها می بایست نسبت به نهادینه سازی فرهنگ خدمت در بین کارکنان خود اقدام نمایند.ضرورت تحول نظام اداری بیش از هر زمان دیگری احساس  می شود که برای این منظور شناسایی مسایل ، مشکلات و چالش های آن در اولویت قرار دارد. مشکلات و چالش های نظام اداری دارای چندین بخش  می باشدکه یکی از آنها فرهنگ خدمت  می باشد. لذا این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر فرهنگ خدمت در سازمان های دولتی ایران انجام پذیرفته است که روش پژوهش از نوع پژوهش کاربردی و به صورت آمیخته می باشد. مشارکت کنندگان در بخش کیفی تعداد 15 نفر از خبرگان و متخصصان و صاحب نظران حوزه مدیریت دولتی براساس روش غیر‎ ‎احتمالی‎ ‎قضاوتی‎ ‎انتخاب گردید و در بخش کمی جامعه آماری 301 نفر از کارکنان استانداری البرز که 157 نفر از آن ها به طور تصادفی انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است نتایج نشان داده است که عوامل سازمانی ،عوامل فردی و عوامل محیطی از عوامل موثر بر فرهنگ خدمت بوده که در بعد سازمانی آموزش و یادگیری خدمت و رویکرد مدیریت و قدرت و در بعد فردی شفقت و مهربانی و الگوی ارتباطات و در بعد محیطی متغیر جمعیت شناختی و تفاوت های فرهنگی در اولویت قرار دارند.

زبان:
فارسی
صفحات:
47 تا 76
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2558476 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!