نقش سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه و ایجاد بهره وری در دوران بحران اپیدمی کووید 19

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

تحقیقات نشان داده است که شرکت های باید جهت افزایش فروش و میزان بهره وری خود راه هایی بیابند که بتوانند استراتژی متمایزی را نسبت به دیگر شرکت ها به ویژه در دوران بحران های جهانی برای ارایه خدمات بهتر به مشتریان اتخاذ کنند  که در این راستا تصمیمات سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه می تواند نقش مهمی داشته باشد.  بنابراین هدف از این پژوهش بررسی نقش سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه و ایجاد بهره وری در دوران بحران اپیدمی کووید 19می باشد.

روش کار

 جامعه آماری این پژوهش ، مدیران ارشد کلیه خطوط تولیدی و سازمانی، شرکت خودروسازی زامیاد (223 مدیر) بودند، که از این تعداد، 210 مدیر انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج آزمون فرضیات این پژوهش با استفاده از معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نتایج

نتایج حاکی از این بود که سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه نقش معناداری بر بهره وری دارد و همچنین نقش سرمایه فکری، هزینه های مالی و پروفایل ریسک مدیر بر سرمایه گذاری مدیران در حوزه تحقیق و توسعه تایید شد.

نتیجه گیری

به نظر می رسد در نظر گرفتن شرایط محیطی و در نظر گرفتن بحران های ایجاد شده با توجه به منابع و مستندات علمی و تحقیقات مورد نظر می تواند بر روی بهره وری و سرمایه گذاری اثرگذار باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
2945 تا 2959
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2611429 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!