تحلیل ترمودینامیکی و بررسی اثرات متقابل پارامترها در سیستم ریفرمینگ بخارآب بیوگاز-آب شیرین کن رطوبت زن-رطوبت زدا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

در این مقاله، سیستم ریفرمینگ بخارآب بیوگاز تلفیق شده با سیستم آب شیرین کن رطوبت زن- رطوبت زدا پیشنهاد شده است که با تحلیل ترمودینامیکی به بررسی اثرات متقابل پارامترهای ورودی بر توابع هدف (بازده انرژی و بازده اگزرژی) با استفاده از روش طراحی آزمایش ها پرداخته شده است. مدل سازی ترمودینامیکی جامع با استفاده از نرم افزار ای ای اس انجام شده است. طبق نتایج حاصل از تحلیل ترمودینامیکی، بازده انرژی، بازده اگزرژی، نرخ جریان جرمی هیدروژن و نرخ جریان جرمی آب شیرین به ترتیب 39/82% ، 65/72% ، 1071/0 کیلوگرم بر ثانیه و 211/0 کیلوگرم بر ثانیه بدست آمده است. به این ترتیب، با استفاده از تحلیل ترمودینامیکی سیستم توسط نرم افزار ای ای اس و انتقال آزمایشات براساس طرح مرکب مرکزی برای پارامترهای استخراج شده (دمای ورودی رطوبت-زدا)، نرخ جریان جرمی گردش یافته سیستم رطوبت زن- رطوبت زدا و دمای ورودی گرمکن سیستم آب شیرین کن) توسط نرم افزار دیزاین اکسپرت ، نتایج حاصله، تاثیر برهم کنش پارامترهای ورودی را نشان می دهد. در روش سطح پاسخ از طرح مرکب مرکزی در طراحی آزمایشی استفاده شده است. مقادیر R2 در پاسخ های بازده انرژی و بازده اگزرژی به ترتیب 99/99% و 97/99% محاسبه شده است که نشان دهنده دقت مدل است. نقاط بهینه برای پارامترهای ورودیA ، B و C و همچنین پاسخ های بازده انرژی و بازده اگزرژی به ترتیب 310 کلوین، 8 کیلوگرم بر ثانیه، 450 کلوین، 9051/0% و 7313/0% بدست آمده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
7873 تا 7889
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2642162 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!