شناسایی و مدل سازی عوامل کلیدی موفقیت برای رفتار مشتری در هم آفرینی برند در کسب و کارهای دیجیتال و آنلاین

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

سرعت تبادل اطلاعات بین افراد و سرعت تغییر در بازارها با رشد اینترنت و شبکه های اجتماعی، به شدت افزایش پیدا کرده و به دنبال آن، رویکرد هم آفرینی برند مشتری، اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. برای کسب و کارهای دیجیتال و آنلاین که هزینه تغییر برند برای مشتریان پایین است؛ این رویکرد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در نتیجه، لازم است عوامل کلیدی موفقیت هم آفرینی برند بررسی شود. هدف این مقاله، شناسایی عوامل کلیدی موفقیت رفتار مشتری در هم آفرینی برند، مدل سازی و تعیین مهم ترین ابن عوامل از طریق تحلیل سناریو است.

روش شناسی:

 این مقاله در قالب یک پژوهش آمیخته دنبال شده است که در مرحله کیفی، عوامل کلیدی موفقیت با رویکرد تحلیل تماتیک شناسایی شدند و در مرحله کمی این عوامل کلیدی با رویکرد نگاشت شناختی فازی، مدل سازی و در نهایت تحلیل سناریو شدند.

یافته ها

71 کد مفهومی در قالب 19 تم معنایی در سه سطح کلی برای عوامل کلیدی موفقیت رفتار مشتریان برای هم آفرینی برند بوده است. نتایج نگاشت شناخت فازی نشان داد که «نگرش استراتژیک به هم آفرینی»، «دانش تخصصی در حوزه هم آفرینی» و «آمادگی مدیران» به عنوان تاثیرگذارترین عوامل کلیدی موفقیت بوده و «وفاداری به برند»، «اعتماد به برند» و «هم ذات پنداری مشتری با برند» به عنوان تاثیرپذیرترین هستند. سناریوهای روبه جلو و روبه عقب و همپوشانی آن ها، بیانگر جایگاه و اهمیت بالای «نگرش استراتژیک به هم آفرینی» و «آمادگی مدیران» است. 

نتیجه گیری

تایج مقاله، بر لزوم وجود دیدگاه بلندمدت در رفتار هم آفرینی، جذب مدیران بر اساس شایستگی های لازم برای هم آفرینی برند و آموزش ضمن خدمت برای ارتقاء رفتار هم آفرینی برند مشتری تاکید دارد

زبان:
فارسی
صفحات:
126 تا 146
لینک کوتاه:
magiran.com/p2692823 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!