تحلیل الگوی فرهنگ حرفه ای در صنعت تنیس با نقش میانجی فرهنگ روانشناختی و فرهنگ رسانه ای

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف
هدف این پژوهش، تحلیل الگوی فرهنگ حرفه ای در صنعت تنیس با نقش میانجی فرهنگ روانشناختی و فرهنگ رسانه ای بود.
روش
این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مربیان و ورزشکاران تنیس کشور عراق بود که بر اساس فرمول کوکران تعداد 385 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای اطمینان بیشتر، بیش از 400 پرسشنامه توزیع شد و 393 پرسشنامه پس از بازگشت به درستی تجزیه و تحلیل شدند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط 8 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی بررسی شد و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ (90/0) تایید شد. نرم افزار مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده ها PLS بود.
یافته ها
بر اساس یافته های به دست آمده، اخلاق حرفه ای به دلیل نقش واسطه ای فرهنگ روان شناختی و فرهنگ رسانه ای در ارتقای ارزش های فرهنگی و مسئولیت پذیری حرفه ای در صنعت ورزش تنیس موثر است.اصالت و ابتکار مقاله: با توجه به یافته های این تحقیق پیشنهاد می شود در تمرینات تیمی و انفرادی تنیس به اخلاق حرفه ای و عناصر فرهنگ اخلاقی توجه بیشتری شود. همچنین می توان تمرین ها و برنامه های تمرینی مختلفی را برای تقویت ارزش های فرهنگی و مسئولیت حرفه ای در ورزش تنیس طراحی کرد. این تحقیق می تواند یکی از معدود مطالعات انجام شده در زمینه فرهنگ حرفه ای در صنعت تنیس باشد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
101 تا 117
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2728419 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!