ارائه یک مدل ریاضی عدد-صحیح برای برنامه ریزی کوتاه مدت عملیات استخراج و پرکردن در معادن زیرزمینی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
یکی از مهم ترین اهداف برنامه ریزی تولید کوتاه مدت، فراهم کردن مقدار کانسنگ از نظر کمیت و کیفیت و ارسال آن به کارخانه است. از میان روش های موجود، روش های مبتنی بر مدل های ریاضی قادر به تهیه برنامه بهینه هستند. در میان روش های استخراج زیرزمینی، روش استخراج کند و آکند یک روش استخراج با نگهداری است که در کانسارهایی با شرایط نامناسب کمرها استفاده می شود. حالت خاصی از روش کند و آکند وجود دارد که بصورت ترکیبی از روش استخراج کارگاه و پایه و کند و آکند استخراج می شود. در این مقاله، یک مدل ریاضی عدد صحیح برای برنامه ریزی تولید با هدف به حداقل رساندن انحراف از تولید و با در نظر گرفتن محدودیت های فنی و عملیاتی برای این نوع معادن توسعه داده شده است. این مدل امکان استخراج همزمان از چند کارگاه در یک طبقه و چند طبقه را با رعایت محدودیت های عملیاتی در نظر می گیرد. عملکرد مدل ارائه شده بر اساس اطلاعات طبقه های 2737+ و 2733+ و 2721+ معدن زیرزمینی انگوران بررسی شده است. نتایج به دست آمده بیانگر آن است که استخراج هم زمان از طبقات 2737+ و 2721+ علاوه بر رعایت مسائل ایمنی، میزان انحراف از تولید کمتری دارد و حداکثر به میزان 4/2 درصد با افت تولید مواجه است.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 17
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2734852 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!