عملکرد کنترل تعادل واکنشی در افراد مبتلا به دیابت: یک مرور نقلی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

دیابت یک مشکل بزرگ سلامتی در سراسر جهان است و می تواند با اختلال در توانایی بازیابی تعادل پس از وقوع اختلالات وضعیتی همراه باشد. افراد مبتلا به نوروپاتی دیابتی در مقایسه با افراد مبتلا به دیابت که نوروپاتی ندارند؛ در حین راه رفتن و ایستادن 15مرتبه بیشتر در معرض آسیب هایی مانند زمین خوردن، شکستگی ها، پیچ خوردگی مچ پا و کبودی ها می باشند. از این رو پیشگیری از زمین خوردن موضوعی است که در مراقبت از افراد مبتلا به نوروپاتی دیابتی شایسته توجه ویژه می باشد. در مطالعه حاضر، مقالات مختلف در زمینه ارتباط بین نوروپاتی دیابتی و اختلال در کنترل تعادل واکنشی در پایگاه های اطلاعاتی پاب مد، اسکوپوس، ساینس دایرکت، ایران مدکس، مگیران و گوگل اسکولار مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعات، افراد مبتلا به نوروپاتی دیابتی نسبت به افراد مبتلا به دیابت که نوروپاتی ندارند، در پاسخ به اختلالات وضعیتی، نوسان و سرعت نوسان وضعیتی، کاهش تعادل  تاخیر طولانی تر در شروع پاسخ های تعادلی نشان می دهند. مطالعاتی که تاکنون در ارتباط با کنترل تعادل واکنشی در افراد مبتلا به نوروپاتی دیابتی انجام شده، مشخص کرده است که اختلال در پاسخ های وضعیتی خودکار می تواند منجر به ایجاد بی ثباتی وضعیتی و محدودیت در فعالیت های روزانه این دسته از بیماران شود. پیشنهاد می  شود به  طور اختصاصی، با هدف بهبود پاسخ های وضعیتی خودکار و کاهش خطر زمین خوردن و آسیب، راهکارهای پیشگیرانه و برنامه های تمرین درمانی مناسب برای این بیماران طراحی گردد.

زبان:
فارسی
صفحات:
234 تا 244
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2736000 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!