اجرای برنامه آموزشی مبتنی بر ارزش های المپیک (OVEP) چالش ها و کارکردها

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

هدف از تحقیق حاضر، شناسایی چالش ها و کارکردهای برنامه آموزشی مبتنی بر ارزش های المپیک (OVEP) بود. این پژوهش از نوع مطالعات کیفی است که با استفاده از تکنیک نظریه برخاسته از داده ها انجام گرفت. مشارکت کنندگان در پژوهش را کلیه متخصصانی که به نحوی در آموزش المپیک و جنبش المپیک، دارای دانش، تجربه و سابقه روشنی بودند، تشکیل می دادند که 18 نفر در قالب 19 مصاحبه با استفاده از روش نمونه گیری نظری و گلوله برفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها شامل مصاحبه های نیمه ساختاریافته بود که تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. در بخش تحلیل داده ها، بر اساس نظریه داده- بنیاد و در قالب سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی، مصاحبه ها تحلیل شد. یافته های این تحقیق بصورت کلی در دو بخش چالش ها و کارکردها ارایه شد. مقوله علمی و مدیریتی (شامل دو مفهوم نحوه سیاست گذاری و مدیریت و همچنین عدم وجود رویکرد علمی و تخصصی) و مقوله فرهنگی و نگرشی (شامل مفهوم بی توجهی به آموزش و فرهنگ سازی و همچنین مفهوم آگاهی کم و نگرش غلط) به عنوان دو چالش برای برنامه آموزش ارزش های المپیک شناسایی شد. همچنین در یافته های مربوط به کارکردهای آموزش ارزش های المپیک، سه مفهوم اصلی از کدگذاری داده ها بدست آمد که شامل ترویج ورزش پاک، رشد و توسعه از طریق ورزش و همچنین نگرش مثبت نسبت به ورزش می شود و از ترکیب این سه مفهوم در نهایت مقوله اصلی در کارکردهای ورزش که تعالی فلسفه زندگی از طریق ورزش است، معرفی شد. نتایج این تحقیق می تواند به عنوان الگویی برای اقدامات و برنامه های توسعه برنامه آموزشی ارزش های المپیک مورد استفاده سیاستگذاران، برنامه ریزان، کارشناسان و مدیران ورزشی این حیطه قرار گیرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
61 تا 74
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2739346 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!