مدل ساختاری تفسیری نقش ماهیت سازمان بر هویت برند در صنعت بیولوژیک (مطالعه موردی موسسه سرم سازی رازی)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

این پژوهش بدنبال بررسی عوامل ماهیت سازمان و نقش آن در هویت برند است قلمرو تحقیق صنعت بیولوژیک می باشد .موسسه رای با تنوع تولیدی 70 نوع محصول مختلف دامی ،طیور و انسانی به عنوان رهبر بازار در این صنعت بوده و حدود 40 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و بررسی آن می تواند ما را به درک جامعی از صنعت بیولوژیک در کشور رساند. مدل بدست آمده از نتایج روش کیفی در قالب مدل معادلات ساختار مورد بررسی قرار گرفت با توجه به اکتشافی بودن مدل و عدم نرمال بودن توزیع داده های متغیر ها از روش های واریانس محور برای پیشبینی نتیجه فرضیات استفاده گردید جامعه آماری 1870 نفر شامل نمایندگان فروش در کشور ، مراکز مایه کوبی و دامپزشگان می باشد .پرسش نامه حاوی 40 سوال برای 270 نمونه که آزمون کرویت بارتلت کفایت آن را تایید نمود و با نرخ بازکشت 82 درصد توزیع گردید. متغییر های مدل شامل 8 متغییر مکنون برونزا ، دو متغییر مکنون درونزا، دو متغییر تعدیل گر و یک متغییر میانجی می باشد .15 فرضیه روابط بین متغییر ها در آزمون های مختلف تحلیل مدل درونی و بیرونی بررسی گردید . که در نهایت فرضیات بر اساس ظریب عاملی و ظرایب تاثیر معناداری و اثر گذاری آن بررسی گردید متغیرهای مدل روی هم رفته با ضریب تعیین 0.731در سطحی نزدیک به قوی اقدام به پیش بینی در مدل می نمایند. برازش بدست آمده GoF=0.593 نشان می دهد که مدل دارای اعتبار بالایی بوده و با دقت 97 درصد به آزمون فرضیات پرداخته است.در نهایت ضمن تایید مدل بدست آمده روابط در معادلات ساختاری مورد سنجش قرار گرفت که در نتایج علاوه بر بررسی فرضیات طریب تاثیر آن نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و دلایل ظریب تاثیر و متوسط آن نیز بر اساس هر متغییر تحلیل گر دید.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
519 تا 528
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2741717 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!