لاکتوکوکس نوترکیب، رویکردی جدید برای واکسن های خوراکی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

پروبیوتیک های نوترکیب به طور فزاینده ای به عنوان حامل برای بیان و تحویل هدفمند مولکول های نوترکیب یا طبیعی به سطوح مخاطی در تغذیه و سلامت عمل می کنند. سیستم های تحویل با واسطه پروبیوتیک ها نیاز به خالص سازی مولکول ها در حد وسیع را رفع می کنند و امکان تحویل مولکول ها به مخاط را ممکن می سازند. مفهوم داروی زیستی به تجویز خوراکی میکروارگانیسم های نوترکیب زنده برای پیشگیری یا درمان بیماری های مختلف گفته می شود. لاکتوکوکوس لاکتیس (L. lactis) یک باکتری گرم مثبت از گروه باکتری های اسید لاکتیک LAB (Lactic Acid Bacteria) است. لاکتوکوکوس لاکتیس برای قرن ها در تخمیر مواد غذایی به ویژه پنیر، ماست، کلم ترش و مانند آن استفاده می شود، بنابراین به طور کلی توسط سازمان غذا و دارو (FDA) به عنوان وضعیت ایمن ((GRAS) شناخته می شود. در این مقاله مروری، مقالات مروری مربوط به لاکتوکوکوس و کاربردهای گسترده آن در مورد تولید واکسن خوراکی از سال 1998 تا 2020 جمع آوری شد. بر این اساس، پایگاه های اطلاعاتی زیر را جستجو شد. پایگاه های اطلاعاتی Scopus، PubMed وGoogle Scholar. کلمات کلیدی مورد استفاده در این مطالعه شامل "ایمنی، لاکتوکوکوس لاکتیس و واکسن" بود . لاکتوکوکوس لاکتیس به طور کلی به عنوان ایمن (GRAS) شناخته می شود و می تواند به طور گسترده در صنایع غذایی استفاده شود. لاکتوکوکوس لاکتیس نوترکیب زنده، به عنوان یک داروی زیستی، به صورت خوراکی به عنوان یک واکسن زنده که آنتی ژن های ویروسی و باکتریایی را بیان می کند، تجویز می شود.

زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2746208 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!