مطالعه تاثیر مدیریت مشارکتی بر عملکرد کارکنان سازمان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

این تحقیق با هدف بررسی نقش مدیریت مشارکتی بر عملکرد کارکنان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت انجام شد. روش این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق 66 پرسنل صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بود. حجم نمونه به کمک جدول دمورگان 65 نفر محاسبه شد. ابزار گردآوری دادها شامل دو پرسشنامه استاندارد مدیریت مشارکتی فیضی (2007) و عملکرد کارکنان بگمن (1995) و اطلاعات موجود در پایگاه داده صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بود. روایی این دو پرسشنامه از طریق روایی محتوا مورد تایید اساتید قرار گرفت. همچنین به کمک ضریب آلفای کرونباخ، پایایی مدیریت مشارکتی 0.91 و پایایی عملکرد کارکنان 0.93 حاصل شد. داده های حاصل از توزیع پرسشنامه، به کمک نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بدین منظور ابتدا به کمک آزمون کولموگروف - اسمیرنوف نرمال بودن داده ها مورد تایید قرار گرفت. سپس به کمک آزمون رگرسیون خطی چند متغیره معلوم شد که 4 بعد مدیریت مشارکتی (رهبری، ساختار سازمانی، تصمیم گیری و ارتباطات) بر عملکرد کارکنان تاثیر مثبت و معناداری دارد که در این بین رهبری بیشترین تاثیر و ارتباطات کمترین تاثیر را بر عملکرد کارکنان می گذارد. همچنین به کمک آزمون ضریب همبستگی پیرسون معلوم شد که هر 5 بعد مدیریت مشارکتی با عملکرد کارکنان رابطه معناداری دارد که ارتباطات بیشترین و تصمیم گیری کمترین رابطه را با عملکرد کارکنان دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
223 تا 237
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2750246 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!