محتوای آراء و تصمیمات حقوقی ناشی از تحریم بانک مرکزی ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

پس از اعمال تحریم های شورای امنیت علیه ایران، کشورهای ایالات متحده آمریکا و برخی از سازمانها وکشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم های یک جانبه فراتر از قطعنامه تصویب شده توسظ شورای امنیت را نیز علیه ایران اعمال کردند. شورای وزیران اتحادیه اروپا تاکنون تحریم های متنوع و متعددی را علیه بانکهای ایران به صورت مصوبه های مستقل از هم تصویب کرده است. تحریم های اتحادیه اروپا همه کشورهای عضو را ملزم به رعایت آن می کند و لغو تحریم ها از سوی شورای وزیران اتحادیه اروپا با تصویب طرحی در این شورا انجام می شود.ضمن اینکه مطابق قواعد ماهوی حقوق بین الملل نظیر اصل مصونیت بانک های مرکزی، بانک مرکزی در برقراری مبادلات بانکی بین المللی آزاد بوده و مستقل از دولت عمل می نماید و اعمال تحریم علیه آن، مجاز نمی باشد. در این پژوهش به بررسی محتوای انواع آراء و تصمیمات ناشی از تحریم های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهیم پرداخت. در ابتدا برخی از مهم ترین مقررات، تصمیمات و مصوبات شورای اتحادیه اروپا، آراء دیوان دادگستری اروپایی، و آراء کشورهای اروپایی از جمله مصوبات انگلستان  که مرتبط با تحریم بانک مرکزی ایران می باشندو در ادامه نیز، به بررسی آراء و تصمیمات ایالات متحده آمریکا که در بخش اول به آراء مرتبط و در بخش دوم به دستورات اجرایی رئیس جمهور، قوانین کنگره و مصوبات خزانه داری پرداخته شده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
326 تا 354
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2756668 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!