ارائه مدل رانه های اینترنت اشیا در زنجیره تامین صنعت نفت و گاز و برق ایران با رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری فراگیر فازی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در سال های اخیر، اینترنت اشیا که از فناوری های مهم صنعت نسل چهار محسوب می شود، به یکی از موضوعات مهم در زمینه های صنعتی و دانشگاهی تبدیل شده است. ترغیب صنایع برای حرکت هرچه سریع تر به سمت استفاده از این فناوری به دلیل مزایای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. صنعت نفت و گاز و برق، از صنایع مهم هر کشور محسوب می شود. تحول این صنعت مزایای زیادی برای بخش های مختلف ازجمله اقتصاد داشته و ضروری است سریع تر در مسیر پیاده سازی اینترنت اشیا حرکت کند. بررسی ها نشانگر روند آهسته صنعت نفت و گاز و برق ایران در به کارگیری اینترنت اشیا بوده و ازآنجاکه این فناوری امکان ایجاد تغییرات مهم و نوآورانه را در این صنعت فراهم می کند، لازم است رانه ها شناسایی و مدل سازی شوند. تحقیق حاضر با هدف شناسایی و مدل سازی رانه های پیاده سازی اینترنت اشیا در زنجیره تامین صنعت نفت و گاز و برق ایران در دو مرحله انجام شده است. در مرحله اول، با مرور ادبیات رانه ها شناسایی و با روش دلفی، مورد بررسی قرار گرفتند. در مرحله دوم، مدل رانه ها با روش مدل سازی ساختاری تفسیری فراگیر فازی ارائه شد. نتایج 75 رانه در 14 دسته کلی را نشان می دهد که «مقررات دولتی» بنیادی ترین رانه در زنجیره تامین صنعت نفت و گاز و برق ایران است.
زبان:
فارسی
صفحات:
90 تا 107
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2762867 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!