نتایج درمان 24 مورد کارپال تانل با تکنیک کلاسیک تغییر یافته

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
بسیاری از بیماران سندرم کارپال تانل [Carpal Tunnel Syndrome (CTS)] در زمان مراجعه از نظر درگیری عصب مدیان درمرحله پیشرفته ای قرار دارند. گروهی از آنان از وجود علائم در مسیر عصب اولنار شکایت دارند، ضمنا«تعدادی از بیماران از تداوم علائم بعد از آزاد کردن کانال کارپال شاکی هستند، هدف از این مقاله، ارائه تکنیک جدید جراحی و نتایج آن در بیماران مبتلا به سندرم کارپال تانل می باشد.
مواد و روش ها
در این مطالعه 24 بیمار و 36 دست مبتلا به سندرم کارپال تانل تحت عمل جراحی با تکنیک جدید قرار گرفتند و نتایج آن به صورت پرسشنامه قبل و 6 ماه بعد از عمل مورد بررسی قرار گرفت.
یافته ها
درگیری عصب مدیان در 50% بیماران دو طرفه، در 33% بیماران در دست راست و در 17% بیماران در دست چپ بود. در 5/62% بیماران، درگیری عصب مدیان شدید بود. بهبودی واضحی در عملکرد دست طبق ارزیابی پرسشنامه میشیگان وجود داشت، فقط در یک بیمار تندرنس اسکار وجود داشت، در اکثریت افراد علائم قبل از عمل بعد از گذشت 6 ماه از بین رفته بود (P<0.05).
نتیجه گیری
اکثر افراد مبتلا به CTS که تحت عمل جراحی قرار می گیرند درگیری شدید عصب مدیان دارند، استفاده از برش روش کلاسیک تغییر یافته امکان نرولیز عصب را تا قسمت های پروگزیمال تر فراهم می کند. ترمیم سقف کانال کارپال با Z پلاستی یا فلپ از فلکسور رتیناکولوم، باعثGliding بهتر عصب مدیان شده و از استمرار علائم بیماران و نیاز به جراحی مجدد می کاهد. انجام جراحی به روش کلاسیک تغییر یافته، روشی ایمن و مؤثر در درمان بیماران مبتلا به CTS می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
50
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p610319 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!