نتایج تزریق زیر ملتحمه میتومایسین C همراه با بازسازی بلب ناموفق در اعمال جراحی ترابکولکتومی

پیام:
چکیده:
زمینه و اهداف
زمانی که درمان دارویی نتواند فشار داخل چشم را بخوبی کنترل نماید ترابکولکتومی انجام میشود. افزایش فشار داخل چشم بعد از جراحی نشان دهنده، فیلتراسیون ناموفق و بلب آنکپسوله است. هدف از این بررسی تعیین تاثیر و عوارض تزریق میتومایسین سی در مجاورت محل بازسازی بلب فیلترینگ ناموفق است.
روش بررسی
در این کارآزمائی بالینی بدون شاهد در 22 بیمار (22 چشم) مقدار 1/0 میلی لیتر میتومایسین سی با غلظت 2/0 میلیگرم در میلی لیتر به زیر ملتحمه پس از بازسازی بلب فیلترینگ ناموفق تزریق شد. اگر فشار داخل چشم به کمتر از 21 میلیمتر جیوه با یا بدون دارو برسد، موفقیت محسوب می شود. فشار داخل چشمی و حدت بینائی و عوارض و تعداد داروهای ضد گلوکومی مورد استفاده قبل و بعد از آخرین معاینه ثبت شد.
یافته ها
میانگین فشار داخل چشمی قبل از عمل از 64/8 04/29 میلیمتر جیوه با کاهش فشار داخل چشمی 59/271/8 به 98/7 36/20 میلیمتر جیوه بعد از عمل رسید (0005/0> P). میانگین زمان پیگیری 27/4 40/6 ماه بود. میزان موفقیت 2/68% بود. شایعترین عوارض بعد از عمل دکولمان کوروئید 6/13% و کم عمق شدن اتاقک قدامی (5/4%) بود.
نتیجه گیری
عمل بازسازی بلب ناموفق بعد از جراحی ترابکولکتومی و تزریق زیر ملتحمه ای میتومایسین سی بطور معنی داری باعث کاهش فشار داخل چشم شده و عوارض مهم و قابل توجهی به دنبال نداشت. این عمل می تواند جایگزینی برای عمل مجدد فیلترینگ در بلب های ناموفق بیمارانی باشد که قبلا تحت عمل جراحی فیلترینگ قرار گرفته اند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
49
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p632257 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!