فهرست مطالب

نخبگان علوم و مهندسی - سال نهم شماره 2 (خرداد 1403)

نشریه نخبگان علوم و مهندسی
سال نهم شماره 2 (خرداد 1403)

  • تاریخ انتشار: 1403/03/31
  • تعداد عناوین: 13
|
  • عارفه بهنود شریف، سعید خلیلی* صفحات 1-16

    استرس شغلی به عنوان ایجاد تنش و فشارهایی بر کارکنان، در اثر انجام وظایف شغلی تعریف می شود. این تنش ها ممکن است از طریق شیوه های مختلفی مانند حجم بالای کار، زمانبندی نامنظم و غیر اصولی شیفت کاری، فشار اجتماعی از سوی ارباب رجوع یا همکاران و دیگر عوامل ایجاد شود. در چند دهه اخیر استرس شغلی به یک بیماری همه گیر در محیط کار تبدیل شده است. از آنجاکه استرس شغلی می تواند تاثیرات منفی بر عملکرد و رضایت کارکنان و جنبه های مختلف خروجی سازمان ها داشته باشد؛ تعداد زیادی از تحقیقات بر روی استرس شغلی و اثرات آن متمرکز شده است. در این پژوهش با توجه به نقش بسیار مهمی که پرسنل بیمارستان در برقراری ارتباط با بیمار یا همراهان او در فرآیند خدمات رسانی و کسب رضایت آنها برعهده دارند؛ تاثیر استرس شغلی بر عملکرد کارکنان شاغل در یک بیمارستان مورد بررسی قرار گرفته است. هدف این تحقیق بررسی تاثیر استرس بر عملکرد کارکنان در ارتباط با ارباب رجوع با نقش تعدیل کننده هوش هیجانی در جهت تدوین استراتژی های بازاریابی در بیمارستان بنت الهدی مشهد می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، یک پژوهش تحلیلی- پیمایشی است. به منظور جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه هایی در میان 113 نفر از پرسنل تمام وقت بیمارستان بنت الهدی مشهد، به روش نمونه گیری تصادفی ساده توزیع گردید و جهت تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزار PLS استفاده شده است. بر اساس یافته های تحقیق، استرس بر عملکرد ارتباطی پرسنل بیمارستان بنت الهدی با ارباب رجوع اثر معنی دار معکوسی دارد. هم چنین هوش هیجانی بر عملکرد ارتباطی این پرسنل با ارباب رجوع اثر معنی دار مثبتی داشته و لذا می توان هوش هیجانی را به عنوان تعدیل کننده رابطه بین استرس و عملکرد ارتباطی پرسنل بیمارستان با ارباب رجوع  به حساب آورد.

    کلیدواژگان: استرس، عملکرد کارکنان، هوش هیجانی، بهداشت و درمان
  • نگار نریمانی*، محمود همت فر صفحات 17-29

    استفاده از هوش مصنوعی در اکثر مشاغل افزایش چشمگیری داشته است و حرفه ی حسابرسی از این قاعده مستثنی نیست. سیستم های هوش مصنوعی فرآیند حسابرسی را به طور قابل توجهی تغییر داده اند با این وجود، مخالفان انقلاب هوش مصنوعی، این پیشرفت را مانند بسیاری از حسابرسان، که نمی توانند با تغییرات جدید سازگار شوند ، گامی رو به عقب می دانند. در این میان مساله ی که در ابتدا اهمیت دارد ادراک حسابرسان از کارکرد هوش مصنوعی در کیفیت حسابرسی است، زیرا ادراک حسابرسان از هوش مصنوعی نقش مهمی در به کارگیری آن توسط حسابرسان دارد. ادارک حسابرسان وابسته به متغیرهای مهمی چون سهولت ادراک شده و سودمندی ادراک شده است. از اینرو هدف اصلی این تحقیق تجزیه و تحلیل ادراک حسابرسان از هوش مصنوعی و سهم آن در کیفیت حسابرسی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش، از نوع پژوهش های توصیفی پیمایشی است. داده های پژوهش با استفاده از روش پیمایشی گردآوری شد. جامعه آماری حسابرسان عضو انجمن حسابرسی ایران بود. نمونه تحقیق شامل 84 نفر بودند که پرسشنامه های تحقیق را به صورت آنلاین تکمیل کردند. از پرسشنامه های استاندارد دیویس (1989) و الباوات و فریجات (2021) برای گردآوری داده ها استفاده شد. برای بررسی فرضیه های تحقیق ابتدا نرمال بودن داده ها بررسی و سپس از روش های آماری t تک نمونه و تحلیل رگرسیون چند متغیره در نرم افزار Spss استفاده شد. نتایج بررسی فرضیه ها نشان داد، ادراک حسابرسان از سهولت کاربرد (0.174=تفاوت با نقطه میانگین)، سودمندی ادراک شده (0.786=تفاوت با نقطه میانگین) و سهم ادارک شده از هوش مصنوعی در کیفیت حسابرسی (0.403=تفاوت با نقطه میانگین) بالاتر از نقطه میانگین قرار دارند و نشان دهنده ادراک مثبت حسابرسان به هوش مصنوعی در حسابرسی دارد. همچنین نتایج نشان داد هر دو متغیر ادراک سهولت کاربرد و ادراک سودمندی در پیش بینی سهم ادراک شده از هوش مصنوعی در کیفیت حسابرسی نقش معناداری دارند (60.205=F ، 0.000=P). با توجه به یافته های پژوهش حسابرسان شرکت کننده در این تحقیق نقش هوش مصنوعی را در کیفیت حسابرسی مثبت و معنادار می دانند.

    کلیدواژگان: حسابرسی، هوش مصنوعی، سهولت ادراک شده، سودمندی ادراک شده
  • مهتاب خانی* صفحات 30-44

    فضای مجازی به عنوان یک قلمرو گسترده از تعاملات اجتماعی، اطلاعاتی و فرهنگی، با چالش ها و آسیب های مختلفی مواجه است که نیازمند راهکارهای موثر برای پیشگیری و مقابله با آنها می باشد. این مقاله نقش اعتقادات مذهبی در ارتقاء اخلاقیات و کاهش آسیب های فضای مجازی را بررسی می نماید. در این تحقیق، مساله مورد بررسی قرار گرفته و سوالات تحقیقی ارائه شده اند. بررسی نقش اعتقادات مذهبی نشان می دهد که این اعتقادات به عنوان یک سرمایه فرهنگی و اخلاقی می توانند در پیشگیری از انتشار اطلاعات غلط، تبلیغات منفی، سوءاستفاده از حریم خصوصی، اعتیاد به فضای مجازی و ایجاد فضای مجازی مثبت نقش بسیار موثری ایفا کنند. یافته ها نشان می دهند که اعتقادات مذهبی می توانند به عنوان یک راهنمای اخلاقی، ترویج ارزش ها و اخلاقیات، حفاظت از حریم خصوصی، تشویق به مشارکت اجتماعی و ایجاد فضای مجازی مثبت عمل کنند. پیشنهادهای این تحقیق شامل ترویج آموزش اخلاقیات مذهبی، تعامل با رهبران مذهبی، ترویج کمک های اجتماعی، توجه به آموزش ایمنی آنلاین و ترویج محتوای مثبت در فضای مجازی می شوند. از طرفی، اهمیت این موضوع در حفظ و ارتقاء ارزش ها و اخلاقیات جامعه، ترویج مشارکت اجتماعی، حفاظت از حریم خصوصی، پیشگیری از اعتیاد به فضای مجازی، و ایجاد یک فضای مجازی مثبت، ضرورت تحقیقات بیشتر و اجرای سیاست ها و برنامه های مبتنی بر یافته های این تحقیق را افزایش می دهد.

    کلیدواژگان: اعتقادات مذهبی، پیشگیری، آسیب های فضای مجازی
  • محمد زاهدی فر*، زهرا زاهدی فر، زینب زاهدی فر صفحات 45-53

    بررسی حسابرسی بیمارستان در گردانندگی منابع با استفاده از هوش مصنوعی و استفاده از الگوریتم ها و مدل های آن برای تجزیه وتحلیل داده های دارایی خود دارای بهبود در توان و میزان کار است بی گمان و مسئله ای برجسته هست که هر مجموعه درگیر با آن بدون تردید سروکار دارد و اشتباهاتی هم در حالاتی داراست که تا رویداد فرود مجموعه هم پیش می رود. بیمارستان ها هم در معرض این گونه پیشامدها قرار دارند که برای دفع آن ها از بار دادیکی و دارایی بر بیمارستان و از این دسته رخدادها باعث شده کنترل آن ها همیشه مورد نظارت و توجه قرار گیرد و هوش مصنوعی که در یک این چند وقت نسبت به نسل های قبلی خود به درک حل مسائل این چنینی به خوبی رسیده و در اکثر روندها نقش و رویکردی بدون جانب و حداکثری توانا دارد، هوش مصنوعی با توجه به محدوده که برای آن تعریف می کنیم چه در سطح بزرگ و چه کوچک می تواند رویدادهای را ثبت کند چه به جهت منفی و چه به جهت درست و بستگی به نحوه آن دارد که از این میدان شیوه ای توانا در سوی بررسی حسابرسی دارد به همراه الگوهای آن که ما با استفاده از اندیشه به توانایی های الگوهای آن در بررسی حسابرسی بیمارستان با آن ترسیم می کنیم تا به صورت روشن توانا و سریع اطلاعات بیمارستان را بررسی و به صورت فر آراسته تحول دهد.

    کلیدواژگان: حسابرسی، هوش مصنوعی، حقوق، بیمارستان
  • امیر شاطری * صفحات 54-59

    در این تحقیق و مقاله مواد کربنی با تخلیه قوس با پارامترهای مختلف تخلیه سنتز شدند مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتند. این مواد از گلبول های دوده با ساختار کربن نامنظم تشکیل شده اند، همچنین قطعات گرافن نیز در مواد وجود دارد. با این وجود، هدایت الکتریکی مواد کربنی سنتز شده اساسا با تاثیر مقاومت تماس ظاهر شده به دلیل کربن آمورف که قطعات گرافن را می پوشاند تعیین می شود. رسانایی الکتریکی بسته به شرایط سنتز دارای مقادیری در محدوده 3-10 تا 5.3 زیمنس بر متر است. برای مواد سنتز شده حاوی صفحات گرافن با اندازه های بزرگتر از بیشتر گلبول های دوده، هدایت الکتریکی با نسبت محتوای صفحات گرافن و گلبول های دوده تعیین می شود. این ماده دارای رسانایی الکتریکی 33 زینمس بر متر است.

    کلیدواژگان: نانو کربن، رسانایی الکتریکی، تخلیه قوس، هدایت الکتریکی
  • امیر شاطری*، علیرضا ستایش صفحات 60-69

    این تحقیق و مقاله یک بررسی کلی و تجربی بر روی بتن سازه ای با جایگزینی جزئی سنگدانه های درشت با استفاده از زباله های پلاستیکی الکترونیکی خطرناک ارائه می کند. سنگدانه درشت با درصدهای مختلف 10؛ 20؛ 30؛ 40؛ 50 درصد از زباله های الکترونیکی خطرناک از نظر حجمی جایگزین می شود. آزمایشاتی برای بررسی خواص بتن تازه و سخت شده در سنین مختلف از جمله 7 و 28 روزگی انجام می شود. از بررسی، مشخص می شود که کارایی مخلوط در برابر افزایش درصد زباله های الکترونیکی خطرناک کاهش یافته است. مقاومت فشاری، مقاومت کششی شکاف، مقاومت خمشی بتن نیمه جایگزین نسبتا کمتر از بتن شاهد خواهد بود. اثر افزودن زباله های الکترونیکی خطرناک در بتن، چگالی خشک بتن را کاهش داد و رفتار تغییر شکل پذیری بالایی را قبل از شکست نشان می دهد. چگالی خشک کمتر ممکن است در کاهش وزن خود در عناصر سازه ای مزیت داشته باشد که منجر به جذب کمتر نیروهای شبه اینرسی در ناحیه مستعد زمین لرزه می شود.

    کلیدواژگان: بتن تازه، مقاومت فشاری، سنگدانه، مدیریت ضایعات، زباله های الکترونیکی خطرناک
  • نوید دیلمی معزی *، حسین رزاقی صفحات 78-87

    در این مقاله یک الگوریتم هیبریدی جدید بر اساس ترکیب روش شبکه عصبی مصنوعی پیشخور و روش بهینه سازی ازدحام ذرات (ANN-PSO) برای تخمین مقادیر مصالح مورد استفاده در طرح اختلاط بتن خودتراکم که یک مقدار مشخص از مقاومت فشاری 28 روزه را دارا باشد، ارائه داده می شود. مصالح مورد استفاده در بتن خودتراکم شامل آب، سیمان، شن، ماسه، پودر سنگ، فوق روان کننده و میکروسیلیس است. شبکه عصبی مورد استفاده در این الگوریتم، شبکه عصبی پیشخور دو لایه است. در این الگوریتم، روش بهینه ساز ازدحام ذرات وظیفه تعریف جمعیت های اولیه (طرح های اختلاط اولیه) و تعیین بهترین جمعیت و بهینه کردن آن با تکرار بعهده دارد و وظیفه شبکه عصبی مصنوعی پیش بینی مقدار مقاومت فشاری بتن با توجه به جمعیت بهینه شده در هرتکرار با روش بهینه ساز ازدحام ذرات می باشد. در این تحقیق از 56 طرح اختلاط بتن خودتراکم استفاده شده است. بعد از آموزش الگوریتم با طرح های اختلاط بتن خودتراکم و نیز مقادیر مقاومت فشاری 28 روزه متناظر با آنها، مقدار مقاومت فشاری 28 روزه یکی از طرح های اختلاط را بعنوان ورودی به الگوریتم معرفی شد. الگوریتم با دقت قابل قبولی مقادیر مصالح بتن خودتراکم متناظر با این مقاومت فشاری را پیش بینی نمود، بطوریکه خطای بین مقاومت فشاری پیش بینی شده برای مصالح تخمین زده شده و مقاومت فشاری اولیه 02/0 مگاپاسکال است. با توجه به نتایج بدست آمده می توان گفت که الگوریتم پیشنهادی ANN-PSO ابزاری قدرتمند برای تخمین مقادیر طرح اختلاط بتن خودتراکم برای یک مقدار مشخص از مقاومت فشاری 28 روزه است.

    کلیدواژگان: الگوریتم هیبریدی، بتن خودتراکم، بهینه سازی ازدحام ذرات، شبکه عصبی مصنوعی
  • غزل دائمی* صفحات 88-99

    هر سیستم های قدرت برق را از مراکز تولید به نقاط مختلف مصرف در مسافت های طولانی منتقل می کنند. این امر در حالی است که در گذشته، توزیع برق در محدوده های کوچک و با ولتاژ پایین انجام می گرفت. تبادل توان در سطوح ولتاژ بالا مزایایی مانند به اشتراک گذاری و ایجاد رقابت را به همراه دارد. پایداری ولتاژ در این سیستم ها از اهمیت بالایی برخوردار است.ناپایداری ولتاژ زمانی رخ می دهد که با افزایش بار، ولتاژ سیستم به طور قابل توجهی افت کند و به سطحی غیرقابل قبول برسد. و منجر به خاموشی، آسیب به تجهیزات و سایر مشکلات شد.اگر منابع تغذیه کننده سیستم محدودیت داشته باشند، احتمال ناپایداری ولتاژ افزایش می یابد. محدودیت می تواند به دلیل کمبود توان یا توان راکتیو باشد. اگر بار به طور ناگهانی افزایش یابد، سیستم ممکن است فرصت کافی برای تنظیم ولتاژ را نداشته باشد و ناپایدار شود. خرابی در خطوط انتقال یا ژنراتورها می تواند منجر به افت ولتاژ و ناپایداری شود. اگر سیستم های کنترل ولتاژ به درستی کار نکنند، ممکن است نتوانند افت ولتاژ را به طور موثر جبران کنند و سیستم ناپایدار شود. با افزایش ظرفیت منابع تولید و انتقال، می توان از محدودیت منابع و ناپایداری ولتاژ جلوگیری کرد. سیستم های کنترل ولتاژ می توانند به طور خودکار ولتاژ را در سطح قابل قبولی حفظ کنند.با طراحی صحیح سیستم قدرت، می توان احتمال ناپایداری ولتاژ را کاهش داد.ناپایداری ولتاژ می تواند منجر به مشکلات مختلفی شود. درک عوامل موثر بر ناپایداری ولتاژ و انجام اقدامات پیشگیرانه، می توان از بروز این پدیده جلوگیری کرد و پایداری ولتاژ را در سیستم های قدرت برقرار کرد.

    کلیدواژگان: ولتاژ، ناپایداری سیستم، جبران ساز های توان راکتیو
  • محمدرضا قدسی * صفحات 100-114

    سطح سنج های مخازن صنعتی که از تجهیزات اصلی ابزاردقیق محسوب می گردند همواره با گذشت زمان دچار فرسودگی و ناکارآمدی می شوند. روش های مختلفی برای افزایش دقت، پایداری مقادیر نشاندهنده و افزایش بهره وری سیستم در خصوص اندازه گیری سطح ارائه شده است که یکی از این روش ها، فشار هیدرواستاتیکی می باشد. هدف اصلی این پژوهش تشریح کامل مراحل نصب و راه اندازی ترانسمیتر فشار هیدرواستاتیکی واقع در شرکت مدیریت تولید برق اهواز- نیروگاه رامین و همچنین بررسی و مطالعه کارآیی آن ها، با استفاده از داده های واقعی بهره برداری می باشد که جهت تایید و اعتبار سنجی، نتایج این پژوهش با نمونه روش خازنی مقایسه گردید. افزایش دقت و صحت مقادیر، عدم وابستگی دمایی سنسور، کاهش خرابی و هزینه های کمتر، افزایش ایمنی سیستم و تجهیزات و مقاوم در تلاتم و بارگیری مخازن، سادگی و سهولت نصب و قابلیت نمایش با وضوح بالا از ویژگی های اصلی ترانسمیتر فشار هیدرواستاتیکی محسوب می گردد.

    کلیدواژگان: ابزاردقیق و کنترل، اندازه گیری سطح مخازن، ترانسمیتر، روش خازنی، روش فشار هیدرواستاتیکی
  • پوریا منوچهری*، حمزه ایزدی، صادق خضری پور، سید محمدجواد یوسفی صفحات 115-120

    در تولید آهن اسفنجی به روش میدرکس تولید گاز احیایی درون کوره جهت کاهش فشار روی تجهیز ریفرمر به وسیله تزریق گاز طبیعی به کوره انجام می پذیرد. گاز طبیعی علاوه بر ریفرمینگ می تواند در فرایند کربن نشینی روی آهن اسفنجی نیز مشارکت کند از آنجایی که واکنشهای دیگری نیز در نشست کربن دخیل هستند و تغیرات ایجادشده توسط هر واکنش دیگ واکنشها از جمله واکنشهای احیا را تحت تاثیر قرار می دهد تهیه شرایط دمایی بهینه جهت انجام این واکنشها ضروری است. با توجه به مطالعات انجام شده در این مقاله مشخص گردید با تنظیم دمای دیواره های کوره در محدوده دمایی بالا تر از 750 درجه سلسیوس و تنظیم دمای بستر کوره در محدوده دمایی بالا تر از 650 درجه سلسیوس، کمترین افت کیفیت محصول صورت می پذیرد و کربن محصول نیز در محدوده 2 درصد خواهد بود.

    کلیدواژگان: آهن اسفنجی، ریفرمینگ، کربن نشینی، احیاء آهن
  • بهاره گودرزی شمس آبادی*، محمد حجتی صفحات 121-128

    فرآوری محصولات غذایی یک نیاز ضروری برای افزایش ماندگاری آنها است. با این حال، چنین فرآوری به طور کلی شامل عملیات حرارتی است که می تواند ایمنی غذا را افزایش دهد. استفاده از روش های نوین حرارت دهی مواد غذایی باعث دستیابی به محصولات فرآوری شده با کیفیت بالا و همچنین کاهش مصرف انرژی می شود. محصول تولید شده با این روش ها از کیفیت بالاتری نسبت به محصول تولید شده با روش های سنتی برخوردار می باشد .امواج مادون قرمز به عنوان یکی از منابع جدید تولید گرما جایگاه ویژه ای درصنعت غذا یافته اند. فناوری گرمایش مادون قرمز مقادیر زیادی از انرژی را به محیط یا موادی که در زمان کوتاهی پردازش می شوند، منتقل می کند. همچنین کیفیت محصول را بهبود می بخشد و باعث می شود که محصول تولید شده با این روش دارای کیفیت بالاتری نسبت به محصول تولید شده با روش های سنتی باشد. گرمایش مادون قرمز نسبت به گرمایش معمولی در شرایط مشابه مزایای زیادی دارد از جمله کاهش زمان گرمایش، گرمایش یکنواخت، ضریب انتقال حرارت بالا، کاهش افت کیفیت، صرفه جویی قابل توجه در انرژی و سازگاری با محیط زیست. با توجه به مشکلات حرارت دهی مرسوم و کاربردهای زیاد حرارت دهی مادون قرمز درصنایع غذایی انتظار می رود که این فناوری بتواند جایگزین یا مکمل مناسبی برای فرایندهای حرارتی مرسوم باشد.

    کلیدواژگان: مادون قرمز، پرتودهی، حرات دهی
  • اسماعیل قشم زاده، محمد دخیلی رنج جو* صفحات 129-137

    هدف از نگارش این تحقیق بررسی توانایی های کپسوله دار کردن  پروبیوتیک لاکتوباسیلوس رامنوسوس با روش کپسوله دار  کردن و بررسی اثر ماندگاری باکتری و همچنین بررسی اثر متحد الشکل بودن  دربرابر اسید معده می باشد. همچنین در این مقاله به بررسی اثرات پروبیوتیک ها در پیش گیری و درمان بیماری های گوارشی در طول سالهای 2023-2020 پرداخته شده است. برای این منظور جدایه باکتری لاکتوباسیلوس رامنوسوس به شماره PTCC 1637 از مرکز ملی ذخایر و ژنتیک های زیستی ایران تهیه و جهت کشت به آزمایشگاه منتقل شدند. نتایج تحقیقات  شواهد خوبی در مورد اثرات درمانی پروبیوتیک ها در اسهال عفونی, اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک ها و عدم تحمل لاکتوز نشان داده است. این ارگانیسم ها سودمندی های خود را از طریق ساخت مواد مغذی نظیر ویتامین ها،بهبود جذب املاح، تولید بیشتر اسیدلاکتیک نوعL+، افزایش جذب  پروتئین و بازده رشد و همچنینکاهش فعالیتآنزیم هایدارای اثر ضدتغذیه ای به بدن می رسانند. البته نکته اصلی لزوم حضور این میکروب ها در دستگاه گوارش، البته به صورت زنده می باشد. بقای پروبیوتیک ها در محصولات تحت تاثیرمیزانفاکتورهای مختلف شاملpH، اسیدی شدن(طی نگهداری)در محصول تخمیری، تولید پراکسید هیدروژن، سمیت اکسیژن دماهای نگهداری، پایداری در حالت خشک یا فریز شده، رشد ضعیف در شیر،کمبود پروتئاز برای شکستن پروتئین شیر به اجزای نیتروژنی و رقابت با استارترهای سنتی طی تخمیر می باشد.

    کلیدواژگان: پروبیوتیک ها، فلور میکروبی روده، انکپسوله کردن، بیماری گوارشی
|
  • Negar Narimani*, Mahmoud Hematfar Pages 17-29

    The use of artificial intelligence has increased significantly in most jobs, and the auditing profession is no exception. Artificial intelligence systems have significantly changed the auditing process. However, opponents of the AI revolution see this development as a step backwards, as do many auditors who cannot adapt to the new changes. Meanwhile, the issue that is important in the beginning is auditors' perception of the function of artificial intelligence in audit quality, because auditors' perception of artificial intelligence plays an important role in its application by auditors. Auditors' perceptions are dependent on important variables such as perceived ease and perceived usefulness. Therefore, the main goal of this research is to analyze auditors' perception of artificial intelligence and its contribution to audit quality. This research is applied in terms of purpose and descriptive survey research in terms of method. Research data was collected using survey method. The statistical population of auditors was a member of the Iranian Auditing Association. The research sample included 84 people who completed the research questionnaires online. The standard questionnaires of Davis (1989) and Alvit and Frijat (2021) were used to collect data. To check the research hypotheses, first the normality of the data was checked and then the statistical methods of single sample t and multivariate regression analysis were used in Spss software. The results of the hypothesis analysis showed that the auditors' perception of ease of use (difference with the mean point = 0.174), perceived usefulness (difference with the mean point = 0.786) and the perceived contribution of artificial intelligence in audit quality (difference with the mean point = 0.403) are higher. They are from the average point and it shows the auditors' positive perception of artificial intelligence in auditing. Also, the results showed that both ease of use perception and usefulness perception variables play a significant role in predicting the perceived contribution of artificial intelligence in audit quality (F=60.205, P=0.000). According to the findings of the research, the auditors participating in this research consider the role of artificial intelligence in the audit quality to be positive and meaningful.

    Keywords: Artificial Intelligence, Auditing, Perceived Ease Of Use, Perceived Usefulness
  • Farhad Zishan*, Reza Pourmand Pages 70-77

    Home energy management (HEM) plans convince residential customers to actively participate in price-based demand response (DR) programs. In these price-based HEM methods, the controller scheduling for energy consumption of household devices in response to the electricity price signal has many priorities among customers. Although various methods have recently been proposed to use HEM, prioritizing the performance of controllable devices from the customer s point of view in price-oriented HEM has not been determined. For this purpose, the load reduction value of each device is defined in such a way that it raises the implementation priority of that device from the customer s point of view. Taking into consideration the load reduction value of the devices, electricity tariffs and the implementation limitations of the devices, the optimization problem is proposed to reduce the energy consumption and reliability prices.

    Keywords: Home Energy Management, Demand Response, Energy Systems
  • Ismail Qashamzadeh, Mohammad Dakheli Ranjjo* Pages 129-137

    They are living microorganisms that have beneficial effects on the health of the digestive system. Probiotics do this by modulating the microbial flora of the gut. The purpose of this study is to investigate the abilities of lactobacillus rhamnosus probiotic encapsulation by the encapsulation method and to investigate the effect of the bacteria's durability, as well as to investigate the effect of being uniform against stomach acid, and about the effects of probiotics in the prevention and treatment of gastrointestinal diseases in the length of the years was 2020- 2023. Lactobacillus rhamnosus bacteria isolate number PTCC 1637 was obtained from the National Center of Biological Genetics and Reserves of Iran and transferred to the laboratory for cultivation. Currently, there is good evidence about the therapeutic effects of probiotics in infectious diarrhea, diarrhea caused by the use of antibiotics and lactose intolerance. These organisms provide their benefits by making nutrients such as vitamins, improving absorption. Solvents, the production of more L+ type lactic acid, the increase of protein absorption and growth efficiency, the reduction of the activity of enzymes with anti-nutritional effect, bring to the body. The main point is the presence of these microbes in the digestive system. Of course, it is live. The survival of probiotics in products is influenced by various factors including pH, acidification (during storage) in the fermented product, production of hydrogen peroxide, oxygen toxicity of storage temperatures, stability in dry or frozen state, poor growth in milk, etc. Protease for breaking milk protein into parts Nitrogen and competition with traditional starters during fermentation. Physical protection of probiotics against external harmful agents with unknown microencapsulation is a new way to promote the survival of these organisms. Encapsulation and immobilization are two words that are used interchangeably in most published sources. The survival of probiotics in products is influenced by various factors including pH, acidification (during storage) in the fermented product, production of hydrogen peroxide, oxygen toxicity of storage temperatures, stability in dry or frozen state, poor growth in milk, etc. Protease for breaking milk protein into parts Nitrogen and competition with traditional starters during fermentation.

    Keywords: Probiotics, Intestinal Microbial Flora, Encapsulation, Gastrointestinal Disease