آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۴
اقتصادی
۴

افتتاح 2 قطعه از آزاد راه تهران - شمال تا سال آینده

وزیر راه و شهرسازی گفت: محدودیتی برای اعتبار چهارخطه کردن جاده هراز نداریم.

به گزارش ایسنا، علی نیکزاد در حاشیه بازدید از جاده هراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همکاران و پیمانکاران با تمام امکانات و تجهیزات در تلاش هستند تا قطعه چهارم آزادراه تهران شمال، مهر امسال برای خودرو ها قابل استفاده شود.

وی به رانش زمین در بخشی از قطعه چهارم آزادراه تهران شمال اشاره کرد و افزود: رانش زمین در قطعه آزادراه تهران شمال سبب کندی عملیات اجرایی احداث این قطعه شده که با تلاش مضاعف پیمانکاران این مشکلات حل شده و مسیر مورد نظر بزودی به بهره برداری خواهد رسید. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مساعدت شورای اقتصاد و دولت برای تامین اعتبار قطعه اول این مسیر اظهار کرد: هم اکنون احداث این قطعه در حال انجام است و در صددیم تا پایان دولت دهم این قطعه به بهره برداری برسد. با راه اندازی قطعه یک، 60 کیلومتر از طول راه تهران به شمال کوتاه می شود. وی با بیان این که در حال حاضر برای احداث آزادراه تهران شمال با مشکل اعتباری روبه رو نیستیم، تصریح کرد: هم اکنون بنیاد مستضعفان با روند مناسبی در حال انجام طرح عمرانی این آزادراه است و در صورتی که این اقدام از سال های گذشته شروع می شد، بسیاری از این طرح عمرانی به انجام می رسید.

وی همچنین در بازدید از طرح های جاده هراز اظهار کرد: طول این جاده شریانی 110 کیلومتر است که 40 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان تهران قرار دارد و اغلب این مسیر چهارخطه شده است. نیکزاد با اشاره به چهارخطه شدن بخشی از این مسیر در حوزه استحفاظی مازندران افزود: عملیات چهارخطه کردن 70 کیلومتر از این جاده از سوی قرارگاه خاتم الانبیا و دیگر پیمانکاران در حال انجام است. 400 میلیارد تومان اعتبار برای چهارخطه کردن جاده هراز در نظر گرفته شده است و محدودیتی برای اعتبار نداریم. وزیر راه و شهرسازی به سخت گذر بودن بعضی از نقاط جاده هراز اشاره کرد و افزود: وجود بیش از 18 تونل در این مسیر سبب شده تا این طرح زمانبر شود.