آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۴
اقتصادی
۴

پرداخت فوق العاده بدی آب و هوا متوقف شد

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: پرداخت فوق العاده بدی آب و هوا به کارمندان غیر ذی حق متوقف و با افزایش حقوق آنها تهاتر شد.

عبدالعلی تاجی در گفت وگو با فارس، در مورد فوق العاده جذب نیروی انسانی در مناطق بد آب و هوا گفت: فوق العاده بدی آب و هوا طبق مصوبه دولت باید به کارمندان مناطقی پرداخت شود که آن مناطق بر اساس گزارش سازمان هواشناسی تعریف و مشخص شده اند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور افزود: متاسفانه برخی مدیران دستگاه های اجرایی با یک تفسیر نادرست و غلط حق جذب فوق العاده بدی آب و هوا را در اکثر مناطق کشور پرداخت کرده بودند و حتی در مواردی در شهرهای خوش آب و هوا مانند شهرهای شمالی نیز این فوق العاده به برخی از کارمندان پرداخت شده بود که این خلاف قانون است.

تاجی تاکید کرد: پرداخت فوق العاده جذب در مناطق بد آب و هوا غیر از مناطق تعریف شده دولتی بار مالی سنگینی بر دوش دولت وارد کرده بود که برای رفع این مشکل دو راه پیشنهاد شد؛ یک راه این بود که پرداخت فوق العاده بدی آب و هوا در مناطق غیرتعریف شده توسط دولت متوقف شود، راه دیگر این بود که چون کارمندان به آن روال عادت کرده بودند ادامه پیدا کند، اما قرار شد آن پرداخت های غیرحق با افزایش 15 درصدی حقوق در سال جاری در واقع به نوعی تهاتر و تسویه شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور افزود: بر این اساس در برخی از مناطق که کارمندان بر اساس تصمیم نادرست برخی مدیران فوق العاده بدی آب و هوا دریافت کرده بودند در حالی که بر اساس قانون مستحق آن نبودند امسال ضریب 15 درصد برای آنها اعمال نشد و یا برای برخی مثلابه جای 15 درصد، 5 درصد اعمال شد.