آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
جهان
۶

ادامه اعتراضات در بحرین

روز جمعه چند راهپیمایی و تظاهرات در برخی از شهرهای بحرین ازجمله ستره، جد حفص، سهله و سنابس با شعارهای «ما پایداری می کنیم، ما مبارزه می کنیم» برگزار شد.این راهپیمایی ها در آستانه جشن استقلال بر پا شد که قرار است دوشنبه برگزار شود این در حالی است که سازمان عفو بین الملل از حکومت بحرین خواسته است 13 فرد بازداشت شده را به علت شرکت در اعتراضات، فورا آزاد کند.

به گزارش العالم، ائتلاف چهاردهم فوریه بحرین و سایر تشکل های انقلابی و مردمی در این کشور با شعار آزادی وطن، مردم این کشور را به برگزاری تظاهرات در سراسر بحرین دعوت کرده بودند. این در حالی است که راهپیمایی های «تکبیر» در روزهای اخیر به فضای ماه مبارک رمضان در بحرین حال و هوای دیگری داده است و بحرینی ها از معنویت و روحیه جهادی این ماه الهام گرفته اند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم از علمای بحرینی گفته است: «حرکت سیاسی اصلاح طلبانه در بحرین به تحولات در کشورهای عربی و انقلاب های آنها ربطی ندارد. حرکت مردم در اینجا ادامه دارد و به پیروزی یا شکست این طرف یا آن طرف نیز بستگی ندارد». ائتلاف چهاردهم فوریه همچنین درخواست کرد برای شهید حسین القلاف که هفته گذشته به دست نیروهای سعودی در شرق عربستان به شهادت رسید، مراسم نمادین تشییع برگزار شود. همچنین سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای با تاکید بر آن که مخالفان تنها به دلیل آزادی بیان و برگزاری تجمع ها بازداشت شده اند، از مسئولان بحرینی خواست تا هر چه سریع تر آنها را آزاد کنند. به گزارش ایسنا، عفو بین الملل در بیانیه خود اعلام کرد: مسئولان بحرینی باید این نمایش خنده دار قضایی را پایان دهند و احکام صادره در حق 13 مخالف را لغو و آنها را هر چه سریع تر و بدون قید و شرط آزاد کنند.