آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
سیاسی
۲

عباسی: نیروگاه بوشهر را دی ماه تحویل می گیریم

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: با توجه به نزدیک شدن زمان تحویل نیروگاه از پیمانکار روسی به متخصصان ایرانی، باید زمینه های لازم را برای توسعه این نیروگاه فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، فریدون عباسی دیروز در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: پس از آزمایش های گوناگون در نیروگاه بوشهر، دی یا بهمن امسال بهره برداری مقدماتی را از این پروژه توسط متخصصان ایرانی آغاز می کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آزمایش های نهایی برای حصول اطمینان از عملکرد نیروگاه بوشهر در حال انجام است و در آینده نزدیک مقدمات تحویل گیری نیروگاه از پیمانکار روسی به متخصصان ایرانی انجام می شود.

عباسی با بیان این که هم اکنون به تولید یکهزار مگاوات برق در نیروگاه هسته ای بوشهر دست یافته ایم، اظهار کرد: نیروگاه هسته ای بوشهر چهار تا 6000 مگا وات برق تولید خواهد کرد و لازم است زیرساختی ایجاد شود تا این نیروگاه در زمینه های آموزشی و پژوهشی تقویت شود.رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یادآور شد: امیدواریم آموزشکده های فنی دانشگاه خلیج فارس و دیگر مراکز آموزش عالی بوشهر در سال های آینده بتوانند نیروهای متخصص مورد نیاز را در سطح استان بوشهر تربیت کنند.

عباسی اضافه کرد: افرادی که در مجتمع آموزشی شهدای صنعت هسته ای فارغ التحصیل می شوند در سایر صنایع مرتبط با انرژی هسته ای بوشهر به کار گرفته خواهند شد و این مجتمع می تواند نیروهای مورد نیاز استان بوشهر را تامین کند. فریدون حسنوند، استاندار بوشهر نیز در نشستی که با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد به راه اندازی بیمارستان بوشهر در آینده نزدیک اشاره کرد.