آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۹
حوادث
۱۹

کیف قاپی از زنان و دختران جوان به بهانه دوستی

سارق کیف قاپ که برای سوءاستفاده از زنان و دختران جوان، کیف آنها را سرقت می کرد، در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ عبدالرضا مهابادی، سرکلانتری نهم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس، به دستگیری یک سارق کیف قاپ از زنان و دختران جوان در محدوده کلانتری 173 امین آباد اشاره و عنوان کرد: این متهم برای سوءاستفاده از مالباختگان دست به این سرقت می زد.

وی افزود: صبح روز گذشته دختر جوانی سراسیمه به کلانتری 173 امین آباد مراجعه کرد و به ماموران گفت که دقایقی پیش در حال عبور از خیابان بوده که موتورسواری کیف دستی اش را که حاوی کیف پول و تلفن همراه بوده، سرقت کرده و متواری شده است.

شاکی افزود: دقایقی بعد از سرقت کیفم، با تلفن همراهم تماس گرفتم که سارق در جواب تلفنم شرط کرد که با برقرای رابطه دوستی حاضر است کیفم را به من پس دهد.

سرکلانتر نهم افزود: در پی این شکایت ماموران با دادن آموزش به مالباخته از او خواستند با سارق قرار ملاقات بگذارد. متهم که از سارقان سابقه دار و حرفه ای بود، چند بار محل قرار را تغییر داد تا مطمئن شود پلیس او را تعقیب نمی کند و در ادامه با شاکی در سه راه تقی آباد قرار ملاقات گذاشت.

مهابادی ادامه داد: ماموران، متهم را که با تغییر چهره قصد گمراه کردن آنها را داشت، شناسایی و در عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند. در بازرسی از متهم که صابر نام داشت، اموال مسروقه شاکی، دو عدد کارت سوخت، یک قبضه چاقو و یک دستگاه تلفن همراه کشف شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ماموران، متهم را به همراه اموال مکشوفه برای تکمیل پرونده و تحقیقات به کلانتری انتقال دادند که در بازجویی اولیه از متهم مشخص شد وی یک مجرم سابقه دار بوده و چند بار به اتهام زورگیری و کیف قاپی بازداشت شده است.

سرهنگ مهابادی یادآور شد: متهم با اعتراف به جرم، انگیزه اش را از سرقت، تهدید و سوءاستفاده از مالباختگان در جهت دوستی با آنان که اکثرا زنان و دختران جوان بودند، عنوان کرد. به گفته وی، متهم بعد از تکمیل پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ انتقال یافت.