آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۹
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

هشدار: بیمار لخت می کنند

مریم یوشی زاده

اعتماد نکنید! اگر بیمار هستید و هنگامی که به بیمارستان مراجعه کرده اید، ناگهان کسی از راه می رسد که آغوش گرم و پرمحبتش را روی شما می گشاید، دست نوازش روی سرتان می کشد و می گوید خواب نما شده است که کارهای درمانی تان را پیگیری کند و حتی وجوه پرداختی اولیه برای بستری شدن تان را از شما بگیرد و به صندوق بیمارستان تحویل بدهد، نپذیرید و خیلی محکم بگویید «مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان!» چون او برای جیبتان نقشه کشیده است.

نه! اشتباه نکنید! ما با کمک به بیماران رنجور و ناتوان یا آنها که اورژانسی هستند و هوش و حواسشان سرجایش نیست، مشکلی نداریم. آنچه می گوییم بر اساس هشداری جدی است که وزارت بهداشت منتشر کرده است و در اطلاعیه ای اعلام کرده که بتازگی کسانی در لباس نیکوکاران به بیماران ضعیف در مراکز درمانی نزدیک می شوند و اعتماد شان را جلب می کنند و سپس وجوه پرداختی شان را برای بستری شدن به بهانه تحویل دادن به صندوق بیمارستان می دزدند.

در اطلاعیه وزارت بهداشت همچنین شیوه جدید دیگری برای کلاهبرداری نیز قید شده است. در این شیوه کلاهبردار خودش را پزشک یا یکی از اعضای کادر درمانی بیمارستان معرفی می کند و با تلفن همراه یکی از بیماران بستری در بخش های ویژه مراکز درمانی تماس می گیرد و می گوید برای برخورداری از خدمات وی‍‍ژه بیمارستان، بیمار باید مبلغی کلان را به حساب بیمارستان واریز کند. احتمالاحدس زده اید که کجای کار می لنگد؛ شماره حسابی که دکتر تقلبی داستان اعلام می کند، شماره حساب بیمارستان نیست بلکه شماره حساب کلاهبردار است.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه به مردم گوشزد کرده است که در چنین مواردی، هرگز وجهی به غریبه ها پرداخت نکنند و به حسابی که از سوی آنها اعلام شده است نیز پولی نریزند و بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع بدهند.