آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۶۴
سیاسی
۲

آملی لاریجانی: از جرایم انتخاباتی پیشگیری می کنیم

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر وظیفه قانونی این دستگاه در پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت: با تشکیل ستادهای پیشگیری در سراسر کشور به وظیفه خود در قبال انتخابات ریاست جمهوری و شوراها عمل می کنیم و در این راه از تجربه بسیار خوب خود در انتخابات مجلس استفاده خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: این شعارهای راهبردی مقام معظم رهبری برای یک سال و گاه بیشتر از یک سال است که با عمل به آنها از سوی مردم و مسئولان، راه رشد و توسعه و کمال هموارترمی شود.

وی تمام مسئولان را موظف به عملی کردن منویات مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: قوه قضاییه کارگروه ویژه تبیین سیاست های عملی و اجرایی حماسه سیاسی و اقتصادی را در دستگاه قضایی تشکیل داده و نتایج این کارگروه جمع بندی شده است و پس از تصویب نهایی بزودی عملی می شود.

رئیس قوه قضاییه، مبارزه با مفاسد اقتصادی و تشویق و حمایت از کارگزاران فعالیت های اقتصادی صحیح و مشروع را سرلوحه اقدامات عملی در تحقق حماسه اقتصادی و عمل به وظایف قانونی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را اصلی ترین نماد تحقق حماسه سیاسی در قوه قضاییه اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به وقوع حادثه زمین لرزه در استان بوشهر از اختصاص یک روز حقوق مسئولان عالی قضایی و نیز مبلغ 200 میلیون ریال از سوی رئیس قوه قضاییه به زلزله زدگان بوشهری خبر داد.