آرشیو پنجشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

600 دار القرآن در کشور احیا می شود

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: 600 دارالقرآن مهرماه امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در سراسر کشور احیا می شود.

«محمدرضا مصیب زاده» درحاشیه چهارمین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز کشور در مشهد به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: احیاء دارالقرآن به عنوان یکی از اولویتهای مهم وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو است.

وی بیان کرد: در این چارچوب 600 دارالقرآن در سراسر کشور هر کدام با گنجایش متغیر 40 نفر تا هزار دانش آموز دوباره فعال می شوند.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه در سال تحصیلی جدید در سه بخش قرآن، نماز و عترت برنامه ریزیهای مدونی انجام خواهد داد.

وی افزود: در بخش قرآنی حفظ موضوعی آیات متناسب با سنین دانش آموزان و با هدف کاربردی شدن آیات در زندگی آنان انتخاب و در اختیارشان قرار داده می شود.

او گفت: در بخش نماز نیز برای نخستین بار در کشور با تدوین «سند جامع نماز» و ابلاغ آن به ادارات، سازمانها و نهادها» طرح جامع تقویت و تعمیق آموزش نماز» اجرایی می شود که آموزش و پرورش نیز در این خصوص فعالیت جدی خواهد داشت.

مصیب زاده ادامه داد: در بخش عترت نیز «طرح امام شناسی یا مصباح الهدی» را پیش بینی کرده ایم که در قالب آن دانش آموزان با بهره گیری از سیره ائمه اطهار(ع) با برشهایی از زندگی این بزرگان آشنا می شوند.