آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۶
زندگی
۱۴

یک ازدواج طلایی

آنچه اغلب افراد از یک ازدواج موفق انتظار دارند با تصور افرادی که زندگی مشترک را چندین سال تجربه کرده اند بسیار متفاوت است.

کارشناسان می گویند در این زمینه استفاده از تجربیات زوج های موفق که با وجود دشواری ها و مشکلات معمول زندگی همچنان پیوند خود را حفظ کرده و تلاش می کنند که زندگی سالم و شادی داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است. به گزارش هافینگتن پست، تجارب افراد در زندگی های مشترکی که موفقیت آمیز بوده اند نشان داده که این تجارب با تصورات اکثریت افراد متفاوت است و محبت تنها یک احساس محض نیست بلکه یک انتخاب است و فرد باید داوطلبانه برای آن پیشقدم شود. همچنین درگیری و ناراحتی ها شخصیت افراد را شکل نمی دهد بلکه آن را آشکار می کند؛ بنابراین در دعواهای زندگی بیش از مواقع خوشحالی همسرتان را خواهید شناخت. آنان می گویند: زندگی مشترک تلخی و شیرینی های خود را دارد، بهار، تابستان، پاییز و زمستان در یک رابطه به ترتیب راحت ترین تا سخت ترین شرایط زندگی را به نمایش می گذارند. پس از ازدواج جذابیت ها تغییر می کند. پس ناگزیر هستید که در همسر خود به جای جذابیت های ظاهری در جست و جوی نکات قوت درونی و شخصیتی باشید تا در طول گذشت سال ها از جذابیت او برای شما کاسته نشود. از مقایسه زندگی خود با دیگران باید پرهیز کرد. تحقیقات بیانگر آن است افرادی که معتقدند می توانند همسرشان را پس از ازدواج تغییر دهند، باید بدانند که این باور به هیچ وجه نشانه عشق و علاقه نیست.

پذیرفتن اشتباهات و عذرخواهی کردن در یک رابطه نه تنها نشانه ضعف بلکه نشانه قدرتمند بودن یک فرد است.

کیفیت زندگی را با محبت به همسر می توان بهبود بخشید. آخرین توصیه آن است در مشاجراتی که رخ می دهد نه کنار بکشید و نه حمله کنید بلکه با حفظ آرامش، رفتار متعادلی داشته باشید.