آرشیو دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۰
ورزش
۱۸

نادو؛ مقصر مخفی کاری دوپینگ

ابهامات درباره موضوع مخفی نگه داشتن دوپینگ وزنه بردار تیم ملی با مصاحبه دیروز لطفعلی پورکاظمی، دبیرکل سابق ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تا حدودی روشن شد.

محمدرضا براری که گفته می شد قرار است در روزهای آینده به اردوی تیم ملی دعوت شود، اردیبهشت سال گذشته به دلیل آزمایش مثبت دوپینگ با محرومیتی دو ساله روبه رو شد، اما این خبر تا همین چند روز پیش مخفی مانده بود. تابستان سال گذشته (پیش از باز ی های آ سیا یی اینچئون) به طور ناگهانی اعلام شد محمدرضا براری، و ز نه بر د ار دسته 105 کیلوگرم به دلیل مصدومیت نمی تواند تیم ملی را همراهی کند. حتی بهمن زارع، سرمربی پیشین تیم ملی نیز با انجام مصاحبه ای در خصوص مصدومیت این و ز نه بر د ار صحبت و این اتفاق را یک شوک عنوان کرد، اما حالابا تائید رسمی خبر دوپینگ براری این سوال مطرح است که فدراسیون وزنه برداری مقصر اصلی این پنهانکاری است یا فدراسیون پزشکی ورزشی؟

لطفعلی پورکاظمی، دبیرکل سابق ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در این باره گفت: با این که تست دوپینگ براری به دلیل مصرف ماده ممنوعه (متان دنیون) مثبت اعلام شد، برای جلوگیری از هر تنشی در اردوی تیم ملی و ز نه بر د ار ی، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) تصمیم گرفت این موضوع را رسانه ای نکند تا مراحل قانونی طی شود. البته حکم محرومیت وی از 7 اردیبهشت 93 تا 7 اردیبهشت 95 قابل اجرا بود و براری از تاریخ اعلام شده حق شرکت در هیچ تورنمنتی را نداشت.

پورکاظمی که با ایسنا صحبت می کرد، افزود: در آن زمان پس از مثبت شدن تست دوپینگ براری، دکتر سجادی به رضازاده، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی دبیرکل و من به عنوان دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نامه ای مبنی بر عدم حضور این و ز نه بر د ار در باز ی های آ سیا یی اینچئون داد، اما به دلیل این که تیم آماده ای را راهی مسابقات کنیم، تصمیم ستاد ملی مبارزه با دوپینگ بر این مبنا بود که این موضوع رسانه ای نشود.