آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۸
سلامت
۱۶

این توصیه های طب سنتی را جدی بگیرید

یک متخصص طب سنتی عنوان کرد: برخی بیماری ها مانند واریس، افسردگی و روان پریشی به دلیل غلبه خلط سودا ایجاد می شود؛ بنابراین افراد مبتلابه این بیماری ها بهتر است از مواد غذایی سودازا مانند گوشت گاو و بادمجان پرهیز کنند.

به گزارش تسنیم، از دیدگاه طب سنتی، اعضای بدن از اخلاط ساخته می شود؛ بنابراین اگر در مصرف مواد غذایی تعادل وجود داشته باشد همه اعضای بدن در تعادل خواهد ماند و از بروز بیماری ها مصون هستند.

مرضیه قرائتی، متخصص طب سنتی افزود:: برخی بیماری ها مانند واریس، افسردگی و روان پریشی به دلیل غلبه خلط سودا ایجاد می شوند. افراد مبتلابه این بیماری ها بهتر است از موادغذایی سودازا مانند قارچ، گوشت گاو، گوساله، عدس، بادمجان، غذاهای آماده، غذاهای بیات و مانده، سوسیس و کالباس پرهیز کنند همچنین این افراد سعی کنند از محیط هایی که موجب بروز غم و اندوه آنها می شود، دوری کنند.

وی بر همین اساس توصیه می کند:

کبد از مهم ترین اعضای بدن است و از دیدگاه طب سنتی به آشپزخانه بدن شهرت دارد؛ چراکه غذا در کبد به اخلاط چهار گانه صفرا، سودا، بلغم و دم تبدیل می شود؛ بنابراین یکی از حیاتی ترین اعضای بدن است.

افرادی که ضعف قلب دارند، بهتر است شربتی از گلاب و زعفران مصرف کنند؛ البته بهتر است این شربت سرد مصرف نشود، چون مصرف شربت خنک به قلب آسیب می رساند.

شربت بادرنجبویه نیز برای تقویت قلب مفید است.

مصرف خاکشیر همراه با آب گرم، یبوست را از میان می برد و مصرف خاکشیر با آب سرد اسهال را رفع می کند.

کسانی که زیاد فکر می کنند، در خونشان سودا بیشتر تولید می شود.

کم خوابی سودازاست و بهتر است افراد کم خواب از غذاهایی که رطوبت بدن را زیاد می کنند مانند گوشت گوسفندی، بادام شیرین، شیر بادام، کاهو، سکنجبین و فالوده سیب همراه با عسل و زعفران بیشتر مصرف کنند.