آرشیو شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت: ظرفیت تولید طلای کشور سال آینده به 5 تن می رسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اجرای طرح های جدید تولید طلادر کشور، ظرفیت تولید این فلز گرانبها از سال آینده به 4 تا 5 تن می رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، «محمدرضا نعمت زاده» پس از مراسم آغاز بهره برداری از طرح معدن طلای داشکسان قروه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کردستان از مناطق غنی طلای کشور است.

وی با بیان اینکه سال ها از مطالعات معدن طلای داشکسان قروه می گذرد، افزود: این معدن فاقد صنایع تبدیلی بود که به همت سرمایه گذاران قزاق این واحد مهم بهره برداری شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم مطالعه پهنه های بیشتر طلادر کشور و به ویژه در کردستان، افزود: در شرایط فعلی سه معدن در اختیار یک شرکت سرمایه گذاری قرار داده ایم که عملیات اکتشاف تفصیلی را شروع کرده اند.

نعمت زاده سهم ایران از تولید طلای جهانی را 1/5 درصد خواند و اظهار داشت: کل ذخایر طلای جهان 31 هزار تن است که 25 درصد آن در آمریکا و 17 درصد سهم چین است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه حمایت های خاص از سرمایه گذاران خبر داد و گفت: سرمایه گذاران در مناطق کمتر توسعه یافته، تا 10 سال، در شهرک های صنعتی تا 12 سال و در نقاط معمولی تا 5 الی 6 سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

نعمت زاده از مشوق های ویژه برای فعالان سرمایه گذاری در عرصه صادرات خبر داد و اظهارداشت: این نوع از سرمایه گذاری از اهداف مهم و عمده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و از اینرو تاکید می شود تا سرمایه گذاری های جدید برمبنای صادرات باشد.