آرشیو دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۴
اجتماعی
۴

پیگیری صندوق بازنشستگی کشوری برای ملک خیابان فرشته

رئیس هیات مدیره «هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی ریز» صندوق بازنشستگی کشوری ابراز امیدواری کرد: رای دادگاه رسیدگی به پرونده زمین فرشته، به احقاق حقوق بازنشستگان کشوری کمک کند.

سید حسین کربلایی گفت: ملک فرشته همانند نگین انگشتری در بهترین نقطه تهران یعنی انتهای خیابان مریم شرقی در منطقه الهیه قرار دارد که از اسفندماه 93 و با وجود اتمام قرارداد اجاره، در تصاحب غیرقانونی باقی مانده است. وی با بیان اینکه قرارداد اجاره ملک در سال های گذشته مرتب تمدید می شده است، گفت: با نظر صندوق بازنشستگی کشوری قرارداد اجاره زمین در 29 اسفندماه 93 پایان می پذیرفت و ما از این تاریخ به دنبال تخلیه آن هستیم که هنوز موفق به تخلیه و بازگرداندن این زمین به صندوق بازنشستگی نشده ایم و حتی مستاجر پس از اتمام قرارداد اجاره از پرداخت اجاره نیز سرباز زده است.

وی یادآور شد: با پیگیری هایی که از سوی صندوق بازنشستگی در شورای حل اختلاف شد، مساله در شعبه 108 مجتمع قضایی عدالت مطرح و پایان قرارداد اجاره ملک تایید و رای صادر شد.

کربلایی از طرح دعوی جدید دیگری در ارتباط با زمین فرشته هم خبر داد و گفت: پس از این حکم، یک شرکت مرتبط با مستاجر ادعای نامربوطی مبنی بر اینکه ملک به این شرکت با حق سرقفلی و کار و پیشه واگذار شده را مطرح کرد.

وی با ابراز شگفتی از چنین اتفاقی تاکید کرد: ملکی که ما تغییر کاربری داده ایم و هزینه کردیم و شهرداری تهران نیز به واسطه اینکه یک نهاد عمومی مالک چنین ملکی است، همکاری داشته، اکنون تبدیل به یک کافه شده است که هیچگونه هزینه ای نیز به صندوق بازنشستگی نمی دهدکربلایی تصریح کرد: زمانی که مساله رسیدگی قضایی مطرح باشد، روند رسیدگی زمانبر خواهد بود و ما در هشت ماه گذشته که موضوع دوم مطرح شده است پیگیر آن هستیم. این پرونده در همان شعبه دادگاه عدالت مطرح شده و سه شنبه هفته جاری وقت دادگاه مشخص شده تا به این پرونده رسیدگی شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: دستگاه قضایی به روند پرونده و حقوق صندوق بازنشستگی و بازنشستگان که در طول این مدت زایل شده است، توجه کند.