آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۱
حوادث
۱۹

زن فرانسوی شاهزاده قلابی ایران بود

شاهزاده ایرانی قلابی که به کمک همدستش به کلاهبرداری از 200 مالزیایی دست زده بود، دستگیر شد.

این زن 59 ساله فرانسوی که خود را شاهزاده ایرانی معرفی کرده است، هدایت یک باند کلاهبرداری را به عهده داشته که تحت عنوان جعلی «اتحادیه بین المللی پول» برای کمک رسانی نقدی به افراد فقیر در کشورهای مختلف فعالیت می کرد.

این متهم از طریق شبکه های گوناگون افراد را به حضور در یک دوره آموزشی چهار روزه در شهر پورت دیکسون مالزی فرامی خواند و به ازای هر فرد 1500 رینگیت (حدود 375 دلار) دریافت کرده است.

وی از سال 2014 تاکنون بیش از 5 دوره آموزشی برگزار کرده است.

به گزارش ایرنا، افرادی که در این کارگاه های آموزشی شرکت می کردند یک لباس رسمی سازمان ملل و کلاهی که نشان سازمان ملل بر آن حک شده، دریافت می کردند. به افراد شرکت کننده همچنین گذرنامه جعلی «اتحادیه اروپا» داده می شد و وی ادعا کرده بود دارندگان این گذرنامه بدون هیچ محدودیتی می توانند به همه نقاط جهان سفر کنند.

این زن فرانسوی که با یک خودروی پلاک دیپلماتیک رانندگی می کرده، در طول دو سال فعالیت خود میلیون ها رینگیت بویژه از اندونزیایی ها کلاهبرداری کرده است.وی پس از دو سال فعالیت در مالزی هنگامی بازداشت شد که فردی پلیس را در جریان ماجرا قرار داد و باعث کشف محل زندگی این زن فرانسوی در یک هتل آپارتمان شد.

عادزیل ابو شاه، رئیس پلیس شهر پورت دیکسون مالزی در این باره گفت: ماموران این زن فرانسوی را که نامش ذکر نشده در خانه اش و زمانی که مشغول تهیه گذرنامه های جعلی بود، دستگیر کردند.

پلیس همچنین دستیار اندونزیایی این زن را با 990 گذرنامه جعلی که نشان اتحادیه اروپا روی آنها وجود داشت، دستگیر کرد.

پس از دستگیری وی، پلیس مالزی اعلام کرد علاوه بر شهروندان اندونزی و مالزی، افراد دیگری از کشورهای چین، سنگاپور، هنگ کنگ، ترکیه و انگلستان قربانی فعالیت های این زن کلاهبردار فرانسوی شده اند.

پلیس مالزی پس از تحقیقات اولیه و تماس با سازمان ملل متوجه شد نهادی تحت عنوان «اتحادیه بین المللی پول» وجود ندارد و این فرد بسادگی به غارت دیگران پرداخته است.