آرشیو دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۵
صفحه آخر
۲۴
گزارش خبری

واکنش شهرام ناظری به لغو کنسرت هایش:با وجود دست اندازها در ایران می مانم

شهرام ناظری گفت: هیچ یک از مانع ها و دست اندازهایی که بر سر راه من برای ارائه موسیقی رخ می دهد؛ باعث نمی شود که من جا خالی کنم و مانند برخی از هنرمندان از ایران بروم. شهرام ناظری این سخنان را در جمع مردم ایلام گفت، شهری که برای نخستین بار در آن کنسرت برگزار می کرد؛ وی افزود: در این سال ها هیچ گاه فرصتی دست نداد تا برای مردم هنردوست این شهر کنسرتی را برگزار کنم و خوشحالم که این اتفاق رخ داده است، آن هم در شرایطی که هنوز کنسرت های ما برای برگزاری با مشکل مواجه می شوند.

وی ادامه داد: اگر همکاری استانداری و وزارت ارشاد و دیگر مسئولان استان ایلام هم نبود؛ بی شک این اجرا هم برای برگزاری با مشکل مواجه می شد. ناظری تصریح کرد: اینجا سرزمین من است و من تا آخرین لحظه برای ارائه هنر به هموطنانم مبارزه می کنم. من ایستاده ام و تا آخرین لحظه برای ارائه هنرم در وطنم می جنگم. شور و هیجان مردم ایلام نسبت به اجرای قطعات به حدی بود که استاد ناظری تصمیم گرفت برای غافلگیر کردن مردم بدون هماهنگی با اعضای ارکستر قطعه خاطره انگیر «اندک اندک» را اجرا کند. در پایان اجرای این قطعه به درخواست تماشاگران برای آنها یک قطعه کردی اجرا کرد.

حافظ ناظری هم با اشاره به این نکته که او هم مانند پدرش برای اولین بار است که به شهر ایلام سفر می کند، گفت: بعد از اتفاقات تلخی که پیرامون لغو پیاپی کنسرت های ما رخ داده است، استقبال کم نظیر مردم فرهنگ دوست ایلام، او و اعضای ارکسترش را شگفت زده کرده و باعث شده است این تلخکامی ها اندکی جایش را به شیرینی بدهد. مایه تعجب است که در شهر عطار و خیام برای دو بار متوالی کنسرت ما بدون هیچ پاسخ روشن و شفافی به دلایلی که بر همه ما پوشیده است لغو می شود. عده ای سلیقه و درگیری های شخصی شان را وارد تصمیم گیری های کلان فرهنگی و هنری کردند.