آرشیو سه‌شنبه ۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر آموزش و پرورش: دارالقرآن های آموزش و پرورش به 2 برابر افزایش می یابد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از افزایش دو برابری تعداد دارالقرآن های این وزارتخانه طی دو سال آینده خبر داد.

همدان - خبرنگار کیهان: محمدرضا کفاش در مراسم آغاز سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در همدان، افزود: تعداد 650 دارالقرآن آموزش و پرورش هم اکنون در کشور فعالیت دارند که طی دو سال آینده، تعداد آنها به یک هزار و 440 باب خواهد رسید.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، علاو ه بر کتاب های درسی قرآن، طرح انس با اهل بیت(ع) نیز در مدارس کشور در حال اجراست که در همین راستا، کتاب های درسی برای دوره ابتدائی و متوسطه اول با موضوع اهل بیت(ع) منتشر می شود.

وی یادآور شد: همچنین در کنار حفظ قرآن برای دانش آموزان، حفظ موضوعی قرآن نیز به برنامه تبدیل شده و در مدارس به اجرا درمی آید.

کفاش، اضافه کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، از اول مهر ماه امسال، کرسی های تلاوت قرآن در مدارس کشور برپا خواهد شد و دارالقرآن ها در گسترش این فعالیت ها نقش بزرگ و موثری خواهند داشت.

وی گفت: پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان نیز اسفند ماه امسال برگزار می شود و زمینه رقابت نخبگان قرآنی کشور ما با دانش آموزان کشورهای اسلامی فراهم می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت: برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان کشور در همدان، نشان دهنده ترویج گسترده قرآن در سطح استانی و ملی بین مدارس است به طوری که جذاب ترین برنامه آموزش و پرورش، حوزه فعالیت های قرآنی است و هزاران مربی کنار فرزندان ما به فعالیت مشغول هستند.

کفاش از برگزاری 5 دوره بین المللی قرآن کریم در اسفند ماه سال جاری خبر داد.