آرشیو چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

مقام سازمان ملل اقدامات ایران را برای پناهندگان راهگشا خواند

رئیس دفتر کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد، گفت: ساماندهی اتباع افغانستانی فاقد مدرک از سوی دولت ایران و فراهم کردن امکان تحصیل برای دانش آموزان این جمعیت، بسیار مهم و راهگشا بوده است.

به گزارش ایرنا از مشهد، «توشی کاوائوچی» در جمع خبرنگاران افزود: خدمات و حمایت های 40 ساله دولت و مردم ایران به پناهندگان افغانستانی و عراقی بسیار قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات دفتر مرکزی کمیساریای سازمان ملل تعداد پناهندگان و آوارگان طی سال های اخیر افزایش یافته است با وجود این، جمهوری اسلامی ایران در جایگاه چهارم از لحاظ بیشترین پذیرش پناهندگان در جهان قرار دارد.

وی افزود: نه تنها ایران میزبان تعداد زیادی از پناهندگان است بلکه دولت جمهوری اسلامی خدمات بسیاری به آنان می دهد لذا کمیساریا می کوشد کمک هایی را به ایران داشته باشد.

کاوائوچی آمار پناهندگان را در سطح جهان 65 میلیون نفر برآورد و بیان کرد: 21 میلیون نفر این افراد از کشور خود رانده و به سایر کشورها پناهند شده اند که یک میلیون نفر آنان را ایران میزبانی می کند.

وی ادامه داد: وقتی شرایط پناهندگی ایجاد می شود رسیدگی به این پدیده فقط مسئولیت یک کشور نیست بلکه موضوع بین المللی است و باید همه کشورها در آن سهیم باشند.

رئیس دفتر کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد از تلاش های جمهوری اسلامی ایران تقدیر و بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی و فاقد مدرک در مدارس ایران اقدام مهمی است که توسط دولت تهران از سال گذشته اجرایی شده است.

وی در پایان گفت: دفتر کمیساریا به همراه کشورهای ایران، پاکستان و افغانستان برنامه راه حل های راهبردی برای پناهندگان افغان ارائه داده که این برنامه سایر ارگان ها، نهادها و آژانس های بین المللی را در برمی گیرد.