آرشیو پنجشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۰
صفحه اول
۱

سفر رئیس جمهور به نیویورک در حال بررسی است‬

معاون اروپا، آمریکای وزارت امور خارجه درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در حال بررسی این موضوع و زمینه های آن هستیم تا تصمیم مناسب اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مجید تخت روانچی در مصاحبه با شبکه رادیویی جوان، این مطلب را در پاسخ به پرسشی درباره سفر احتمالی وزیر امور خارجه و رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد و افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده آقای ظریف برای شرکت در این مجمع و رایزنی و گفت وگو با برخی همتایان خود از دیگر کشورها به نیویورک سفر خواهند کرد.

تخت روانچی همچنین با اشاره به سفر هفته قبل وزیر امور خارجه کشورمان به شش کشور آمریکای لاتین تصریح کرد: این سفر از 31 مرداد تا هفتم شهریور به طول انجامید و آقای ظریف در این مدت با مقامات شش کشور آمریکای لاتین رایزنی و گفت وگو کردند.

معاون اروپا، آمریکای وزارت امور خارجه با اشاره به عضویت برخی کشورهای این منطقه در جنبش غیرمتعهدها افزود: علاقه مندی برای گسترش روابط از سوی دو طرف وجود دارد و برخی کشورهای این منطقه تلاش ها و اقدامات خوبی برای تسهیل این موضوع انجام دادند با وجود این برخی دوست ندارند روابط ایران با این کشورها ارتقا پیدا کند و در صددند که تصویر نامناسبی از این موضوع ارائه دهند.

تخت روانچی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی برای گسترش روابط با این منطقه قائل است چرا که زمینه های فراوانی در این ارتباط وجود دارد، اضافه کرد: تصمیم جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط با تمامی کشورهای این منطقه است و ما مانع و مشکلی را نیز در این ارتباط نمی بینیم.