آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۰
فوتبال ایران
۱۱

مشکل رفیعی با پرسپولیسی ها

چک برگشتی و ماجرای شعارها

سروش رفیعی، هافبک خلاق قرمزها هنوز تصمیم خود را برای آینده نگرفته است. این بازیکن با پیشنهاد قرمزها برای تمدید قرارداد روبه رو شده است ولی علاقه ای به ماندن ندارد. سروش رفیعی در نیم فصل گذشته با قراردادی به ارزش 950 میلیون تومان به پرسپولیس ملحق شد، در حالی که تراکتورسازی علاقه زیادی برای نگه داشتن این بازیکن داشت. رفیعی، اما به جمع قرمزها پیوست و توانست با این تیم قهرمان شود.

رفیعی بخش زیادی از پول خود را از پرسپولیس گرفته، ولی یکی از مشکلات اصلی او، برگشت خوردن چک 200 میلیونی اش است. باشگاه نمی تواند این چک را نقد کند چراکه باشگاه آن را نداده بلکه فرد متمولی که قبول کرده بود بخشی از پول بازیکنان را بدهد، آن را به رفیعی داده است. حالا این چک برگشت خورده و رفیعی نمی تواند آن را نقد کند. این تنها مشکل نیست. سروش از مساله دیگری هم ناراحت است. بعد از قهرمانی پرسپولیسی ها و اعتصابی که در باشگاه رخ داد، تعدادی از هواداران شاکی پرسپولیس علیه بازیکنان شعار دادند. این شعارها شدیدا باعث ناراحتی رفیعی شد. با این شرایط احتمال ماندن رفیعی در پرسپولیس کمتر از گذشته شده است، مگر این که نتواند پیشنهاد مالی خارجی خوبی داشته باشد. او در حال حاضر چنین پیشنهادی در آستین ندارد. در سال های گذشته کشور قطر و لیگ این کشور از نظر مالی برای ایرانی ها بسیار خوب بود ولی با تصمیم کمیته المپیک قطر حالا پیشنهادهای مالی کاهش زیادی داشته است. نهایت هزینه ای که این کمیته برای جذب خارجی های لیگ می دهد، 600 هزار دلار است و اگر بازیکنی بالای این پول بخواهد، باشگاه باید آن را از بودجه خود پرداخت کند. بازیکنان ایرانی در سال های گذشته لیگ قطر، آنقدرها موفق نبوده اند و به همین دلیل باشگاه های قطری حتی زیر 500 هزار دلار به بعضی از آنها پیشنهاد داده اند؛ نمونه اش پیشنهاد تازه الخور به سروش رفیعی است. این باشگاه اعلام کرده حاضر است برای جذب رفیعی 450 هزار دلار پرداخت کند که سروش در ایران به مراتب پول بیشتر از این را می تواند بگیرد.

این بالاترین پیشنهاد مالی به رفیعی بوده است. با این حال او منتظر است، پیشنهادهای جدیدی تری به دستش برسد. رفیعی در ایران هم ترجیح می دهد برای پرسپولیس بازی کند. امید پرسپولیسی ها این است که اگر رفیعی پیشنهاد مالی خوبی نداشته باشد، در این تیم بماند.